Terechte overwinning Hector VR1.

FC Eibergen VR2 – Hector VR1                                                                                 13-10-2024

Hector VR1 moest wederom uitspelen omdat het medewerking had verleend aan FC Eibergen zodat zij hun ‘super-sunday’ konden vieren. Super-Sunday werd het uiteindelijk niet voor Eibergen want Hector VR1 ging er verdiend met de overwinning vandoor.
Hector zocht direct de aanval op na de aftrap en nam het initiatief. Kleine kansjes leverde dit op maar geen doelpunten. De eerste aanval van Eibergen in de 12e minuut leverde voor hen wel direct een doelpunt op. Een schot vanaf rechts werd hard ingeschoten in de verre hoek, 1-0. Hector liet zich niet uit het veld slaan en bleef de ploeg met het meeste balbezit. Er werd een prima aanval opgezet via invalkeepster Kaylee van Coeverden op Romy Modders. Zij speelde Indy Leferink in en zij bereikte Laura Imhoff middels een hakje. Het schot ging echter net naast. Wederom was het Laura die op goal kon schieten na een goede ingooi van Myrthe de Joode maar helaas schoot ze recht in de armen van de keepster. Esmee Krul kwam tot een schietkans nadat Romy Leeftink had ingegooid op Tatum Schut die Laura wist te bedienen en vervolgens dus Esmee aanspeelde. Ook het schot van Esmee ging naast.
In de 24e minuut was er een tweede kans voor Eibergen. Een schot vanaf rechts werd prima door Kaylee gered. Hierna werd het voetbal chaotischer met veel balverlies aan beide kanten. Hector bleef wel de ploeg met het meeste balbezit maar (schiet)kansen van Laura na goed doorzetten van Indy Bril op links en na een ingooi van Myrthe leverden geen doelpunten op. Ook een schot van Tatum ging aan de verkeerde kant van de paal voorlangs.
Na 36 minuten voetballen was het dan eindelijk wel raak. Na balverovering op het middenveld werd Indy L aangespeeld en met een droge knal wist ze de 1-1 te scoren. Niet veel later kwam Indy L oog in oog met de keepster te staan maar schoot in haar handen. Esmee scoorde nog wel na een pass van Laura maar dat was helaas in buitenspel positie.
Na nog een paar schietkansen werd er uiteindelijk de thee opgezocht voor de rust. Helaas geen thee of iets anders gevonden door een ‘bekertjes crisis’ bij FC Eibergen.

Dit bracht Hector van de wijs want Eibergen startte beter aan de 2e helft dan de groen-witten. Op een plaagstootje van Tatum na was het nu Eibergen wat probeerde te scoren. Maar de precisie en scherpte ontbrak waardoor schoten naast of over gingen. Hector herstelde zich echter wel en nam het initiatief weer over. Romy L speelde Esmee aan op rechts en na een goede versnelling schoot ze op goal. De keepster voorkwam erger. Niet veel later werd de opbouw van Eibergen verstoord door Lynn de Joode. Hierdoor kwam Tatum in balbezit en zij vond vervolgens Laura. Haar schot ging naast.
Eibergen kreeg tussendoor nog een goede mogelijkheid maar door goed uitkomen van Kaylee werd de goal verkleind zodat er naast werd geschoten door de aanvalster van Eibergen.
Hector kreeg ook mogelijkheden maar een lobje van Laura ging net over en een schot van haar ging net naast.
Eindelijk was het in de 82e minuut wel raak. Indy L werd diep gestuurd en alleen voor de keepster maakte Indy geen fout en scoorde beheerst de 1-2.
De goed ingevallen jeugdspeelster Lotte had nog een schietkans maar deze werd gepakt door de keepster. Laura probeerde het uit de draai met een schot maar deze ging via de lat over. Niet veel later was het Lotte die goed doorzette. Na balverovering wist ze Indy L vrij voor de keepster te zetten en wederom scoorde Indy beheerst de 1-3. Een hattrick en Indy L heeft nu al meer goals gemaakt dan afgelopen twee seizoenen bij elkaar!
Met nog een aantal minuten te spelen kreeg Eibergen nog een mogelijkheid die werd verijdeld door Kaylee. Hector VR1 won verdiend met 1-3 de ‘thuiswedstrijd’ die dus ‘uit’ werd gespeeld.

De Woman of the match is geworden:
Indy Leferink
De eerstvolgende competitiewedstrijd staat er weer een uitwedstrijd op het programma. Op zondag 20 oktober spelen de Hector vrouwen in Borne BVV Borne/ZV VR1. Aanvang 12.00 uur.