Pupil van de Week Mart Schuurman.

Als je direct naast het Doesgoor woont, heb je maar weinig reistijd nodig om er te komen. Dat bleek op deze zonnige zondag, want Pupil van de Week Mart Schuurman was ruimschoots op tijd aanwezig! En natuurlijk, bij zo iets bijzonders wil je zeker niet te laat komen.
Mart kwam samen met papa (leider/trainer van Hector JO8-1), mama (speelt bij Hector vrouwen 7×7) en zus Jente (speelster van Hector JO8-1). Hoezo Hector familie?
En buiten stond werkelijk een hele vracht supporters om hem te ondersteunen!
Mart speelt in Hector JO11-2, bij voorkeur rechts op het middenveld. En zoals dat bij een middenvelder gaat, wordt er ook af en toe een doelpuntje meegepikt.
Hobby’s heeft Mart genoeg, hij om soms tijd te kort. Voetballen, tekenen en gamen staan daarbij bovenaan.
Voor een pizza kun je hem midden in de nacht wakker maken, maar kom niet aan met soep of een ei: Mart gruwelt er van.
Als je hem vraagt wat hij later worden wil, komt hij met een heel verrassend antwoord: uitvinder!! En mocht dat niet lukken, dan maar profvoetballer.
Zijn favoriete voetbalclubs zijn FC Twente en Heracles (wat dat betreft een slechte middag voor Mart, beide clubs verloren). En Mario Engels is zijn favoriete speler.
Mart wilde graag op de foto met twee Hector spelers: Sascha en zijn trainer Kayin.
Op het veld ging hij op de foto met trainer Marco en leider Joost. In de scheidsrechters kleedkamer mocht hij meeluisteren met het gesprek tussen de scheidsrechter en de assistent grensrechters om daarna mee te gaan met de scheids naar de spelers.
Bij de opkomst mocht Mart de bal meenemen om die vervolgens op de middenstip te leggen.
De toss verliep goed en toen mocht Mart aftrappen. Soepel speelde hij richting keeper van Haarle. Mart had al gezien dat deze niet helemaal in het midden van de goal stond en dus schoot hij heel logisch gauw in de vrije hoek. Prima doelpunt dus.
Helaas was Mart deze middag de enige groen witte die wist te scoren, want Hector verloor de wedstrijd met 0-3.