Verdiende zege voor Hector VR1 in derby.

De tweede wedstrijd van Hector VR1 was tegen stadsgenoot Twenthe VR1.
Vanaf het begin pakten wij het initiatief in de wedstrijd en zetten Twenthe goed onder druk. Ze konden eigenlijk alleen maar verdedigen, en dat deden ze in het begin goed. Wij hadden een paar goede combinaties van achteruit en het midden, maar dit leidde nog niet tot hele grote kansen.
Twenthe speelde vrij verdedigend,  maar we konden er nog niet doorheen komen. Na ongeveer  20 minuten, kon Twenthe niet goed uitverdedigen omdat wij goed druk op hun hadden, Lauren veroverde de bal en schoot van afstand knap raak. 1-0 voor ons. We bleven Twenthe onder druk zetten. We kregen nog een paar leuke kansen d.m.v. een paar afstandsschoten en gevaarlijke corners en Lauren schoot nog een keer over, na een goede aanval van ons.
Twenthe kreeg in de 30e  minuut na een counter nog een leuke kans maar Floor redde bekwaam. Verder gaven onze verdedigers Twenthe geen kans,  ze stonden heel goed te verdedigen.
Tien minuten voor rust waren er voor ons nog 2 leuke kansen,  uit een corner kreeg Lyonne de bal in haar voeten en schoot op de lat en daar vlak na, na een goede aanval via de zijkant kon Tatum de bal net niet onder controle krijgen, anders had ze alleen voor de keeper gestaan.
De ruststand was 1-0 en dit was zeer verdiend, het had zelfs hoger kunnen uitvallen.

De tweede helft zetten we Twenthe nog meer onder druk, en ze konden alleen nog maar verdedigen. Het voetbal van ons was leuk om naar te kijken, er zaten goede combinaties bij en we domineerden. En kregen enkele kansjes via Indy L, Noël en Lisa.
Na ongeveer 25 minuten kwam er een mooie aanval over links, Indy L zette de bal voor en Kaylee kwam voor haar tegenstander en schoot goed in: 2-0, keeper kansloos. Verdiend.
We kregen verder ook nog een goede kans voor Noël,  Indy maakte een goede actie aan de rechterkant en zette de bal goed voor , maar zij schoot helaas over.
Twenthe maakte in de laatste minuut nog 2-1.Deze goal kwam voort uit een klein misverstand, beter gezegd onduidelijkheid.  Ik wil de dames complimenteren voor de goede werklust met elkaar en de zeer verdiende overwinning.👍