Samen sporten zonder vooroordelen.

Afgelopen vrijdag heeft Hector samen met GFC en Hof Actief deelgenomen aan een bijeenkomst van het Nederlands Instituut voor Vechtsport en Maatschappij (NIVM) over discriminatie. Discriminatie is een probleem dat we helaas nog steeds zien in onze samenleving, ook binnen sportverenigingen.
Vooroordelen en ongelijk behandelen op basis van huidskleur, afkomst, geslacht of geloof kunnen negatieve gevolgen hebben voor zowel individuen als de sportcultuur. Juist binnen sportverenigingen, waar mensen van verschillende achtergronden samenkomen, is het belangrijk om actief te werken aan een inclusieve en respectvolle omgeving voor iedereen.

Project ‘Vuist tegen discriminatie’
Het NIVM heeft het project “Vuist tegen discriminatie” in het leven geroepen om landelijk aandacht te vragen voor discriminatie. Het doel is om discriminatie bespreekbaar te maken, begrip te vergroten en vooroordelen te verminderen. Met dit project wil het NIVM discriminatie in de sport en in de samenleving aan te pakken.

Statement Hector.
Bij Hector geloven we in de kracht van sport om mensen samen te brengen, ongeacht hun achtergrond, huidskleur, geloof of geslacht.
Wij willen dat Hector een vereniging is waar iedereen zich welkom en veilig voelt. Samen creëren we een omgeving waarin iedereen met plezier kan voetballen. We verwachten van al onze leden, trainers en supporters dat ze elkaar met respect behandelen en actief bijdragen aan een positieve sfeer, vrij van vooroordelen en uitsluiting.