Pupil van de Week Mats Eelderink

Het was uiteraard een grote eer om als eerste Pupil van het Seizoen te mogen optreden. En dat was voor Mats Eelderink natuurlijk ook wel een beetje spannend.
Daarom had hij zich voorzien van een grote fanclub om hem te ondersteunen. Papa, mama, broertje Wess (de veelscorende spits uit Hector JO8-1), twee oma’s, twee opa’s, tante Ingrid, oom Mike en nichtje Feijone. Het was dus een gezellig familiefeestje in de Hector jeugdkantine.
Mats speelt in Hector JO11-1 en is daar spits. Die uiteraard ook wel scoort, zoals die dag ervoor als gastspeler in Hector JO11-2.
Zijn hobby’s zijn voetballen en vissen en soms ook kikkers vangen, die dan in de eigen vijver worden uitgezet. En oh ja, Mats vind eten koken ook leuk. Nog geen vijfgangenmenu’s maar dat komt nog wel.
Hij is gek op pasta en heeft een hekel aan champignons die hij steevast uit het eten vist.
Zijn favoriete voetbalclub is FC Twente en Ricky van Wolfswinkel en Sam Lammers de favoriete voetballers (en Wout Weghorst ook wel).
Mats wilde graag met Tim Bannink op de foto, maar helaas is Tim voorlopig uitgeschakeld. Dus werd Jeroen Heuten de gelukkige.
Op het veld ging Mats op de foto met trainer Marco en de teamleiders Henry en Joost. Hij werd hartelijk ontvangen door de scheidsrechter en ging uiteraard ook met hem op de foto.
Bij de opkomst op het veld legde Mats de bal zeer nauwkeurig op de middenstip en hield vervolgens de toss in de gaten.
Natuurlijk nam hij de aftrap, in dit geval samen met de spits van de tegenstander. Ach ja, spitsen onder elkaar.
Hij dribbelde met de bal aan de voet richting keeper van Overwetering, mikte op de rechterhoek en….. schoot naast. Waarschijnlijk had de bal nog net een polletje geraakt en was daarom uit de koers geraakt. Daarom kreeg Mats een herkansing en mocht hij een penalty nemen. En die ging er mooi in, goeiedag zeg! Er klonk luid applaus van alle toeschouwers die het zagen gebeuren.
Achteraf bleek dat Mats de enige groen witte was die wist te scoren die middag, want de wedstrijd ging voor Hector met 0-3 verloren.
Mats heeft de hele wedstrijd in de dug out gezeten om de wedstrijd te bekijken. En misschien ook wel met een klein beetje hoop dat hij nog mocht invallen……. Maar dat duurt nog een aantal jaren Mats.