Sterke Wesley Zwoferink opnieuw matchwinnaar voor Hector.

Hector trof in BSC Unisson een sterke tegenstander. De ploeg van de voormalig Hector trainer Rene Belt had evenveel punten als Hector en beschikt over een goede voorhoede. Hector begon goed aan de wedstrijd en creëerde een aantal mooie kansen, maar Unal Kel en Menno de Leeuw konden het netje nog niet vinden.

Aan de andere kant was het wel raak want in de 19e minuut reageerde de sterke spits Pim Raterink goed op een steekpass en scoorde de 0-1. Hector liet zich echter door deze achterstand niet van de wijs brengen en bleef goed voetballen met passie en inzet. De gelijkmaker hing in de lucht maar BSC hield tot de rust goed stand.

In de 2e helft een goed spelend Hector en de Boekeloërs kwamen er eigenlijk niet meer aan te pas. Met aanvallend voetbal werd er druk op de BSC verdediging gehouden. Wesley Zwoferink maakte met een mooi afstandsschot de 1-1 en die was op dat moment dik verdiend. Het 2e doelpunt van Zwoferink was een kopie van de 1e alleen dan nog harder. Hector creëerde na de 2-1 nog een aantal kansen met in de slotfase nog een opvallende invalbeurt van Maikel Rijnenberg. De Boekeloërs zetten nog aan voor een klein slotoffensief door achterin één op één te gaan spelen maar de krachten waren verspild. De wedstrijd speelde zich af in een vrij hoog tempo, was aantrekkelijk voor het publiek en daar heeft de promovendus uit de 5e klasse zeker een steentje aan bijgedragen. Hector verdiende ook de complimenten voor het vertoonde spel, daar was na afloop het iedereen het wel over eens.

Aanstaande zondag speelt Hector de derby in een uitwedstrijd tegen GFC, aanvang 14.00 uur.

Opstelling sv Hector

Kolbe, de Leeuw, ter Elst, Koster, Jimenez (Rijnenberg), de Vries, Haverslag, Zwoferink, van Dam, Kel, Wolters.

img_5379a    img_5472    img_5478

Zoals gebruikelijk werden de doelpunten vastgelegd door onze videoman Tonny Mengerink. Ze zijn te zien op de Facebookpagina Hectorgoals.

img_5458