Sterk begin Hector JO17-1.

De 1e competitiewedstrijd stond op het programma van het seizoen 2017-2018.

Markelo JO17-2 kwam op bezoek in de wetenschap dat zij één wedstrijd in de bekerpoule hadden gewonnen terwijl Hector na 3 wedstrijden met lege handen stond.

Hector begon ijzersterk aan het duel met Markelo, zette ze direct vast en met goed voetbal werd de aanval gezocht. Na een vrije trap van Siem Stevens kwam Berthil Schabbink oog in oog met de voortreffelijke keeper te staan die met de tenen net redding kon brengen. De rebound werd te zacht ingeschoten door Siem. In de 4e minuut zette de sterk spelende Jorn Morsink goed door op links. Hij opende op rechts naar Dyon Meijer die vervolgens met Dylan Dennenberg een één twee opzette. Na een actie van Dyon zette hij voor en Berthil kon de 1-0 binnentikken.

In de 5we minuut was daar het eerste wapenfeit van Markelo waarbij de rechtsbuiten een zacht schot produceerde welke door Kayin Geubel goed werd gepakt.

Na enkele goed opgezette aanvallen kwamen o.a. Ibrahim Yalcin, Siem en Berthil (net) niet tot scoren, mede door prima keeperswerk van de Markelo goalie.

In de 10e minuut moest hij toch “vissen” na een aanval door het centrum. Siem speelde de opkomende Jorn aan, vervolgens weer Siem die Jorn in stelling bracht en in de korte hoek de 2-0 aantekende.

Zes minuten later was het Lars Peezenkamp die goed de bal veroverde op het middenveld, Siem aanspeelde maar het schot van hem ging net over.

In de 18e minuut was er even verwarring over een ingooi. Hierna was het niet scherp zijn, niet consequent verdedigen, niet vooruit dekken en Markelo kon zo de 2-1 binnen schieten.

Hierna speelde Hector een stuk minder goed. Het creëerde nog wel kansen maar de goede keeper redde enkele malen goed. Ook een kopbal van Ibrahim werd naast gekopt, Berthil kon enkele keren de bal niet in de goal werken. Een schot van Jaron Meijer ging over. Tussendoor kreeg Markelo een paar cornerballen te nemen waaruit niet werd gescoord zodat er met 2-1 werd gerust.

Na de rust was het Markelo wat meer in balbezit was maar het eerste gevaar was van Hector. Stijn Alink bereikte Berthil die de bal klaar lag voor Siem. Zijn schot met links werd dor de keeper gepakt.

In de 45e minuut mocht Markelo aanleggen voor een vrije trap. Vanaf 20 meter werd goed op doel geschoten maar Kayin bracht redding.

Berthil kreeg hierna nog een kans om de score verder uit te bouwen maar de keeper was weer zeer attent. Hij had echter geen antwoord in de 50e minuut. Na een goede opbouwende aanval vanaf de rechtsback positie werd via Dyon, Jaron, weer naar Dyon waarna Berthil werd aangespeeld die Dyon weer bediende besloot Dyon te schieten. Helaas leek dit schot na deze perfecte aanval voorlangs te gaan maar Ibrahim was zeer attent en kon bij de 2e paal de bal binnen tikken, 3-1.

Hierna kreeg Markelo wederom een vrije trap te nemen welke weer door Kayin werd gepakt.

Hierna kreeg Berthil weer een mogelijkheid en werd Siem door Stijn in stelling gebracht maar het net werd niet getroffen.

Tot in de 62e minuut. Ibrahim werd (dat leek in buitenspelpositie) aangespeeld door Siem en alleen voor de keeper maakte hij er 4-1 van.

Hierna kreeg Hector nog een paar kleine kansjes maar Joey Winkel, Ibrahim en Stijn wisten niet meer te scoren. Markelo ook niet zodat 4-1 de eindstand werd.

Een verdiende overwinning voor de mannen van Hector JO17-1.

The Man of The Match vandaag:        Jorn Morsink.