Slap Hector JO17-1 doet zichzelf de das om.

Hector JO17-1 moest het vandaag opnemen in Hengevelde tegen de plaatselijke WVV’34 JO17-1 en begon slap aan de wedstrijd. Ondanks dat het in de 1e minuut een goede mogelijkheid kreeg nadat Arno Katera diep werd gestuurd door Yannick Leeftink, werd de aanval net tot corner verwerkt. Uit de rebound na de corner schoot Bas Snijders net naast.
Hierna was het WVV dat het ongeïnspireerde Hector liet zien wat passie en strijd was en bekroonde dit in 14 minuten tijd met 3 doelpunten, waarvan 2 uit een strafschop. Beide terecht gegeven. De gelegenheidskeeper Jordy Leeftink zat er 2x goed bij maar helaas, geen redding kunnen leveren.
Na de aftrap na de 3e goal speelde Yannick Arno weer aan. Nu kwam de voorzet wel goed aan bij Kai Grievink die de bal bij de 2e paal kon binnen lopen, 3-1. Hierna kwam er iets meer geest in de wedstrijd voor Hector en alleen al in de 1e helft kwamen Bas, Kai en Arno oog in oog met de keeper te staan, maar de keeper redde 3x fantastisch goed. Ook kopballen van Bas en Arno, schoten van Kai, Bas en Arno werden niet beloond tot doelpunten. Het was pas in de 37e minuut dat WVV weer gevaarlijk werd maar het uiteindelijke schot ging naast.

Direct na de rust nam Hector het initiatief. Een voorzet van Jarno Derking werd door Kai te zacht ingekopt. Na een individuele actie van Arno werd zijn schot net op tijd geblokt. Yannick Leeftink kon een vrije trap van Jarno net niet binnen koppen. Ondertussen werd door Jeroen Heuten (Heutje) een counter van WVV verijdeld.
In de 61e minuut was het dan eindelijk wel raak voor Hector. Na een vrije trap van Diego Roes kopte Yannink de 3-2 tegen de touwen. Vanaf de aftrap kreeg WVV een mogelijkheid maar Jordy keepte attent. De aanval hierop van Hector werd Kai aangespeeld door Arno. Zijn tegendraadse schot ging net aan de verkeerde kant van de paal langs.
De aanval hierop van WVV opende de linksbuiten op de rechtsbuiten. Deze benutte deze kans zodat het verschil weer twee doelpunten werd, 4-2. Vanaf de aftrap werd Kai aangespeeld maar zijn schot ging net voorlangs. Het was in de 65e minuut toen Kai op rechts een actie maakte. Nu werd zijn schot door de keeper geblokt maar in de rebound schoot een WVV-speler pardoes in eigen doel, 4-3.
In de 69e minuut kon WVV de score verder uitbreiden maar een voorzet vanaf rechts kon net niet worden binnengelopen. Helaas voor Hector en wel heel gelukkig voor WVV floot de scheidsrechter op het moment dat Bas alleen voor de keeper kwam en scoorde voor een vrije trap voor Hector i.p.v. voordeel te geven. I.p.v. dat het 4-4 werd was er slechts een vrije trap dat overbleef. Deze leverde helaas niets op.
Bij een alles of niets poging (met de wederom ingevallen B2 speler Ibrahim Yalcin en met 4 spitsen opererend) had Diego een prima individuele actie op rechts. Hij kapte naar binnen en krulde met links de bal in de driehoek. Via de achterzijde van de beugel ging de bal het veld weer in maar de scheidsrechter liet doorspelen zodat de 4-3 stand op het scorebord bleef staan.
Er werd veel nagepraat over deze twee zeer bepalende acties van de scheidsrechter die overigens verder goed floot. De jongens van Hector moeten echter in de spiegel kijken en hadden het niet zover moeten laten komen, zodat ze achter de feiten aanliepen na het eerste kwartier voetballen.

The Man of The Match vandaag:

Bas Snijders