Pupil van de week Xem Bruijns

Al in het begin van dit lopende seizoen zou Xem Bruijns Pupil van de Week zijn. Maar dat kon door omstandigheden helaas niet doorgaan. Dus moest Xem wachten tot het voorjaar. Maar dan wel bij de wedstrijd Hector tegen GFC! En dat maakte het lange wachten helemaal goed.
Hij kwam samen met mama, papa (trainer en leider van Hector JO9-2)en zus Yinthe naar ’t Doesgoor. Yinthe liep met haar linkerarm in het gips: die had ze gebroken tijdens het turnen. En dan zeggen ze nog dat voetbal een gevaarlijke sport is. Nou…..
Xem was wel een beetje zenuwachtig, maar helemaal in de stemming. Vrolijk lachend en zo kennen we Xem bij Hector. Xem speelt in Hector JO9-2 en is daar één van de spitsen. Met een doelpuntje of 10 heeft hij al behoorlijk zijn bijdrage geleverd aan de leuke resultaten van het team.
Zijn hobby’s zijn voor een deel heel bijzonder. Want voetballen en met Playmobil of Lego spelen doen veel jongens. Maar Xem heeft ook als hobby roofvogels! Hij weet er al heel veel van en heeft thuis ook allerlei voorwerpen die met roofvogels te maken hebben. Zoals braakballen van uilen. Favoriete voetbalclubs zijn FC Twente en Go Ahead Eagles. Al komt dat laatste met name door de mascotte van die club, een adelaar genaamd Harley. En die adelaar heeft al eens in het echt op Xems arm gezeten bij een roofvogelshow. Je moet het maar durven, Xem.
Messi, Ünal, Mokotjo en Ronaldo zijn de favoriete voetballers. En Xem hoefde niet na te denken op de vraag met wie hij op de foto wilde. Natuurlijk met buurman Joost.
In het mooie groen wit van de Pupil van de Week poseerde Xem graag met de bal en het vaantje voor het “staatsieportret”. Op het veld keek Xem met grote interesse naar de voorbereiding van de spelers. Wie weet staat hij daar over een jaar of 12 zelf ook????
Trainer Mark, verzorgster Daniek, leider Henri, iedereen maakte kennis met onze vrolijke Pupil. Samen met scheidsrechter Harmsen regelde Xem dat de spelers keurig naast elkaar vanuit de kleedkamers richting het veld liepen. Op het veld de pasjescontrole, de toss en ja, toen moest het gebeuren.
Xem trapte af samen met Marinus Wolters en daar ging hij, bal aan de voet richting keeper Hoeben van GFC. Zoals gezegd, Xem is spits en dan is het maken van een doelpunt niet ongebruikelijk. Maar om dat nu te doen middels een heuse panna, je moet het maar durven! Maar Xem deed het en dus was het koekkoek voor de keeper!
Hector zag daarna in 90 minuten kans om net zo vaak te scoren als Xem in één minuut, maar het was wel voldoende voor een 1-0 overwinning. Een overwinning die Xem vanuit de dug out heeft bekeken.