Pupil van de week Tygo Hek.

Met een brede glimlach op de mond kwam Tygo Hek samen met zijn papa aangelopen richting ’t Doesgoor. Want daar zou Tygo die middag Pupil van de Week zijn bij de wedstrijd Hector tegen Aramea. En wie is er dan niet vrolijk? Ook mama, Andre en oma en opa waren aanwezig. En iedereen vond de bal met handtekeningen en het vaantje met Tygo’s foto er op erg mooi.
Tygo speelt in Hector JO9-2 en is een echte all rounder. Hij kan op alle plaatsen spelen en heeft dat inmiddels ook al gedaan. Zelfs keeper! Maar even gemakkelijk scoort hij een doelpuntje.
Zijn hobby’s zijn buiten spelen, achter de tablet zitten, met Knex spelen en TV kijken. Met name Ma Flodder is zijn favoriete programma. Zijn favoriete voetbalclubs zijn Hector en FC Twente. Opa daarentegen is een echte Ajax fan. Nou Tygo, het is wel duidelijk wie van jullie beiden het hardst gelachen heeft aan het eind van de zondagmiddag toen FC Twente van Ajax won!!
Favoriete spelers heeft Tygo heel veel: al zijn teamgenootjes uit JO9-2! En natuurlijk neef Jorn uit Hector JO11-3. Tygo wilde graag op de foto met de keeper en dus was Daniël de gelukkige.
Op het veld aangekomen maakte Tygo even een rondje om de trainer, grensrechters, scheidsrechter en niet te vergeten elftalleider Henri even de hand te schudden. In de kleedkamer van de scheidsrechter mocht hij meeluisteren met de instructies van die scheidsrechter aan de grensrechters. Om vervolgens samen met alle spelers vanuit de kleedkamers de wandeling richting het hoofdveld te maken.
Bij de opkomst op het veld liep Tygo niet zomaar voorop, nee hij liep ver voorop! Zoveel haast had hij om met zijn grote klus, het maken van een doelpunt te beginnen. Maar eerst nog de toss en de high five met de spelers. En ook maakte Tygo daar al vast kennis met de keeper van Aramea. Iedereen was erg benieuwd wat die twee tegen elkaar zeiden…
Tygo trapte vervolgens af, liep met de bal aan de voet tussen diverse Aramea spelers door en ging toen richting keeper. Om vervolgens, heel slim, lang te wachten met schieten. Daarom was de keeper ook kansloos toen Tygo de bal met zijn linkervoet met uiterste precisie net langs de paal binnenschoot! Prima doelpunt, Tygo!
Of het door dat doelpunt kwam, we zullen het nooit weten. Maar diezelfde keeper moest die middag nog vier keer de bal uit het doel halen. Hector won met 4-1.