Pupil van de Week Rosalin de Vries

Op zondag 24 september 2017 mocht Rosalin de Vries uit de JO8 letterlijk en figuurlijk de aftrap nemen van de 1e competitiewedstrijd van het seizoen 2017-2018.

Om kwart over één kwam Rosalin met papa Matthijs, mama Angelique en grote zus Mirthe op de fiets naar het Doesgoor voor de Pupil van de Week. Spannend hoor als je de eerste van je team mag zijn die Pupil van de Week is.  Opa en Oma kwamen er even later ook nog bij. Eerst wat drinken en nog even een tafelvoetbalspelletje spelen met Mirthe.

Rosalin voetbalt  samen met 4 jongens en nog 1 meisjes in de JO8. Voor het eerst op een veld met grote (pupillen) goals. In de bekercompetitie ging het nog niet zo goed maar afgelopen zaterdag ging het supergoed. Ze wonnen de wedstrijd tegen de rood zwarten uit Delden met maar liefst 8-4!
En Rosalin pikte zelf ook nog een goaltje mee. Nu heeft ze ook wel een hele goede trainer, namelijk haar papa! Laat die nou ook een aantal jaren in het eerste elftal van Hector te hebben gevoetbald, dus ja, dan valt de appel niet ver van de boom!

Rosalin is geen aanvaller , geen middenvelder, geen verdediger en geen keeper, ze staat eigenlijk overal en zo hoort het ook zegt papa de trainer!

Niet alleen voetbal is hartstikke leuk om te doen maar ook gym en ballet zijn favoriet maar al die leuke sporten tegelijk is een beetje teveel van het goede dus nu maar eerst lekker voetballen. Samen met zus Mirthe gaat ze binnenkort ook nog naar musical les bij de Reggehof.

Rosalin kijkt niet zoveel naar voetbal op TV, want dat is vaak zo laat, maar ze vindt wel Hector de beste club van allemaal! En zo is dat!

Nadat ze de Pupil van de Week kleding had aangetrokken ging ze naar buiten om eens te kijken naar al die jongens die al druk aan het warmlopen en inschieten waren. Zo maakte ze kennis met leider Henry en trainer Mark en natuurlijk ging ze ook nog op de foto. Joost kende ze nog van het vorige seizoen dus hij mocht met Rosalin op de foto! Daarna richting de kleedkamers waar de teams en de scheidsrechter inmiddels klaarstonden om naar het veld te gaan, met Rosalin voorop ging het richting het veld. Ja, en toen moest het gebeuren natuurlijk! Samen de aftrap met Joost en daarna op naar de goal van de keeper van Aramea.
Eigenlijk was het een peuleschil want met een mooie passeer techniek gaf ze de keeper het nakijken en verdween de bal met een hard schot in de goal. Zo gaf ze Hector het goede voorbeeld want ook Hector scoorde die middag 1x (helaas Aramea ook dus was de eindstand 1-1).