Pupil van de Week Mathijs de Leeuw

Wat was het een geweldige week voor Mathijs de Leeuw! Op maandag 7-1 gewonnen met zijn team Hector JO9-2, op zaterdag weer gewonnen, dit keer met 3-2. En op zondag was Mathijs Pupil van de Week bij de wedstrijd van Hector tegen Markelo.
Samen met papa kwam hij naar ’t Doesgoor. Mama en zus Amélie konden helaas niet meekomen, want Amélie moest een wedstrijd zwemmen. Maar oma en opa De Leeuw waren later wel aanwezig.
Mathijs speelt zoals gezegd in Hector JO9-2 en is daar keeper. En een goeie ook! Geen wonder als je papa in het verleden ook onder de lat stond bij Hector. En het was natuurlijk niet vreemd dat Mathijs met Hector keeper Daniël Kolbe op de foto wilde gaan.
Mathijs heeft twee grote hobby’s en dat zijn voetballen en met Lego spelen. Zijn favoriete voetbalclubs zijn FC Twente en Barcelona. En Ünal, Messi en Ronaldo vindt hij heel goede voetballers.
Op het veld aangekomen maakte Mathijs natuurlijk kennis met de nodige mensen van Hector, zoals de trainer, de teamleider en de verzorgster. En uiteraard rende Mathijs nog even naar zijn keeperstrainer, Hennie Haverslag.
Van de scheidsrechter mocht hij de bal meenemen toen hij (uiteraard) vooroplopend samen met de teams het veld op kwam. Zorgvuldig legde Mathijs de bal op de middenstip, de bal waarmee hij later richting keeper van Markelo zou gaan…
Na de toss was het dan zo ver, aftrappen met Marinus Wolters en dan op naar de Markelo keeper. Die zag zijn jonge collega op zich afkomen en moet gedacht hebben: hoe zou een keeper nu kans zien om mij te passeren? Nou, dat ging heel eenvoudig want Mathijs tikte de bal keurig langs hem heen de hoek in! Juichend liep Mathijs weg! Om vervolgens plaats te nemen in de dug out van Hector waar hij uiteraard naast reservekeeper Nick Brummelaar ging zitten.
Helaas voor Hector bleek Mathijs achteraf de enige Hectoriaan te zijn geweest die de Markelo keeper kon passeren, Hector verloor met 0-1.