Pupil van de Week Babken Khachadorian

In februari zou Babken Khachadorian al Pupil van de Week zijn, maar de wedstrijd van Hector tegen LSV werd toen afgelast. Dus moest Babken twee maand wachten en dat duurde wel héééél erg lang….
Maar op een frisse, zonnig tweede Paasdag was het eindelijk zo ver. Babken had mama, papa en broertje David meegenomen naar ’t Doesgoor. Hij speelt in Hector JO 9-2 als spits en weet dus hoe je doelpunten maken moet. Belangrijk natuurlijk, want de keeper van LSV moest die middag ook gepasseerd gaan worden!
Babken was erg verrast door het mooie vaantje maar vooral door die mooie bal die hij kreeg. En dan ook nog eens met alle namen van de Hector spelers er op. Zijn hobby’s: voetballen, trampoline springen, met Lego spelen en natuurlijk ook computerspelletjes spelen.
Babken heeft maar één favoriete voetbalclub: Barcelona. Maar wel vijf favoriete voetballers: Messi, Neymar, Vidal, Mchitarjan (komt uit Armenië net als Babkens ouders) en Ronaldo.
Dat hij op de foto wilde met Marinus Wolters, dat is logisch. Spitsen onder elkaar, nietwaar?
Na het rondje kennismaken op het veld ging Babken naar de scheidsrechter om vervolgens samen met hem en de spelers het veld op te komen. Pasjes controleren, de toss, Babken vond het interessant maar niet zo heel belangrijk. Want hij wilde scoren tegen de keeper van LSV!
Hij trapte af samen met Marinus en ging richting keeper van LSV. Wachtte tot deze de eerste beweging maakte, passeerde hem vervolgens simpel en…. schoot tegen de paal. Maar voordat de keeper ook maar kon reageren, rende Babken naar de bal en schoot hem alsnog in het doel! Dat is het kenmerk van een echte spits: direct reageren op de bal!
Het bleek dat Babken die middag de enige Hectoriaan was die de keeper van LSV kon passeren. Hector verloor met 0-2.