Pupil van de Week Ahmat Mousa

Ook al vond hij het best wel spannend, de lach week niet van het gezicht van Ahmat Mousa, de Pupil van de Week bij de wedstrijd Hector tegen TVO. Want zeg nou zelf, Pupil van de Week ben je ook niet elke zondag!
Samen met papa en vier van zijn zusjes, te weten Hiba en Rama (beiden voetballen in Hector MO13-1), Fatima uit Hector MO11-1 en Raneem alsmede huisvriend Abdou kwam Ahmat naar het Doesgoor.
Ahmat voetbalt zelf in Hector JO9-2. Hij speelt in de achterhoede en gaat niet vaak mee naar voren. Gescoord heeft hij nog niet in een wedstrijd, maar wel op de training.
Hobby’s van Ahmat zijn computerspelletjes en buiten spelen. Oh ja, en voetballen…. Maar dat hadden we al wel gedacht Ahmat!! Zijn favoriete voetbalclubs zijn Hector en FC Twente, zijn favoriete voetballer is Bram Evertzen, zijn teamgenoot. Al liet zus Rama nog wel even weten dat zij Messi erg goed vindt….
Zoals gebruikelijk werd er buiten op het veld kennis gemaakt met trainer Mark Dijkstra en teambegeleider Henri Seep. Om alvast wat balgevoel te krijgen voor het grote moment na de aftrap, mocht Ahmat eerst oefenen tegen Daniël Kolbe, de keeper van Hector. Dat ging nog niet helemaal goed…
De scheidsrechter kwam vervolgens om hem mee te nemen naar de kleedkamer. Daar kreeg Ahmat uitleg over wat er ging gebeuren en wat hij mocht doen. In de eerste plaats de wedstrijdbal goed bewaken. Maar ook mocht Ahmat de munt omhoog gooien bij de toss.
Met de bal vast in zijn handen geklemd kwam Ahmat voorop lopend het veld op. Tijdens de pasjescontrole ging hij nog op de foto met Tim Bannink, één van zijn trainers.
En toen ging het dan echt gebeuren. Aftrappen samen met Marinus Wolters, en na een paar TVO spelers omspeeld te hebben, kwam de keeper van TVO in zicht. Ahmat bleef kalm, liep door tot vlak voor de keeper en schoot vervolgens met zijn linkerbeen de bal fraai in de goal. De keeper had het nakijken! Zoals afgesproken met de scheidsrechter bracht Ahmat de bal naar hem terug en kreeg als beloning zelfs nog een zakje snoep van hem!
De hele eerste helft heeft Ahmat vervolgens de wedstrijd bekeken vanuit de Hector dug out. De tweede helft stond hij aan de kant en zag Hector winnen met 2-1!