Onterechte nederlaag Hector JO17-1

Hector JO17-1 moest het vandaag in Laren opnemen tegen de koploper Witkampers JO17-1.
Direct vanaf de aftrap nam Hector initiatief. De aftrap werd terug gelegd op Yannick Leeftink die Kai Grievink aanspeelde. Zijn steekpass kon net niet worden ingeschoten door zowel Bas Snijders als Arno Katera. In de 4e minuut was het Diego Roes die na een counter een doelpoging waagde maar zijn schot was voor de keeper. Drie minuten later was het Kai die goed wegdraaide van zijn tegenstander en een hard schot loste. De keeper redde gestrekt de bal uit de hoek.
Het eerste wapenfeit van Witkampers was in de 9e minuut maar het schot ging meters naast. De volgende kans was weer voor Hector maar helaas niet benut. Na een sterke openingsfase werd het voetbal wat rommeliger aan beide kanten en was er veel “middenveldvoetbal” waarbij eigenlijk geen kansen werden gecreëerd. Wel schoten van beide partijen maar troffen geen doel of waren een makkelijke prooi voor de keepers. De laatste 10 minuten waren meer voor Witkampers maar echte kansen kreeg Witkampers niet. Ook al door strak verdedigend werk van Yannick, Jordi Alink, Mark Stoelhorst en Jordy Leeftink die vlak voor rust een goede aanval van Witkampers ten koste van een corner wist te verijdelen.
Na de rust was het Hector dat via Bas een grote mogelijkheid kreeg. Kai zette goed druk en veroverde de bal welke hij meegaf aan Bas. Na individuele actie schoot hij helaas net over. Na 45 minuten voetbal kwam Witkampers er gevaarlijk uit en een corner moest worden weggegeven. Hier kwam geen gevaar uit. In de 48e minuut gooide Diego Roes goed in op Kai. Deze draaide weg van zijn man en gaf een goede steekpass op de inlopende Bas. Zijn schot werd door de keeper goed gepakt. Vijf minuten later moest Koen Eekhout handelend optreden na een steekpass van Witkampers. Koen verkleinde zijn goal goed zodat niet gescoord werd. En drie minuten later was het wederom Koen die Witkampers het scoren belette.
Er was een wedstrijd ontstaan waarbij zeer waarschijnlijk degene die de goal zou maken als winnaar van het veld zou stappen. In de 63e minuut was er een goede aanval over rechts met Mike van der Vlag en Arno Katera waar laatstgenoemde de bal net over lobde. Na 66 minuten kwam Witkampers er met een counter uit. Een middenvelder wist de rechtsbuiten van hen aan te spelen en zijn schot ging via Koen de goal in, 1-0.
Hector probeerde het tij te keren en ging op jacht naar de gelijkmaker. Bas trok van links naar binnen maar jammer genoeg ging zijn schot net over. Lars Kimmels stuurde Arno nog diep maar de attente keeper van Witkampers wist voor hen erger te voorkomen. Siem Stevens van B2 werd als extra spits ingezet maar dat mocht ook helaas niet baten zodat Hector toch wel een beetje zuur zonder punten huiswaarts keerden. Een spannende wedstrijd was het wel die geleid werd door een goede scheidsrechter.

Man of The Match was er vandaag niet een maar twee:

JORDY LEEEFTINK en DIEGO ROES