Onterechte nederlaag Hector JO17-1

Hector JO17-1 moest vandaag op pad naar Nijverdal om tegen SVVN JO17_1 te spelen.
Hector begon sterk aan deze wedstrijd en via een cornerbal kon SVVN een goede aanval in de kiem smoren. Diego Roes zette de corner goed voor en Lars Kimmels werkte de bal binnen. 0-1 zou iedereen denken behalve de man in het zwart die om onverklaarbare wijze de treffer afkeurde.
Het spel golfde hierna op en neer en beide teams kregen cornerballen te nemen maar die leverden niets op. In de 14e minuut was het de sterk spelende Enes Orgülü die de bal veroverde op het middenveld en Kai Grievink inspeelde. Na een individuele actie ging zijn schot net over. Hector had net wat meer van het spel dan SVVN maar met counters kon SVVN gevaarlijk worden al speelden ze dat niet goed uit zodat er hoegenaamd geen kansen ontstonden.
Tevens veel “rare voordelen” voor SVVN welke hen ook nog niet over hun dooie punt heen hielpen. Vlak voor rust kon Enes de bal net niet toucheren om te scoren evenals Kai die een goed schot loste na een individuele actie waarbij de keeper goed redding bracht. 0-0 ruststand dus.

Direct na de pauze kreeg Hector een ingooi op links, uiteindelijk kwam de bal voor de voeten bij Mike v.d. Vlag die helaas een verkeerde keuze maakte en zo ging ook deze kans verloren. In de 43e minuut maakte de mid-mid van SVVN een schitterende individuele actie en speelde daarop de spits vrij die met een harde droge knal Koen Eekhout verschalkte en de 1-0 liet aantekenen.
Hector liet zich niet van de wijs brengen en kreeg kansjes via Kai (schot), Arno Katera en Jordy Leeftink (kop kansjes) De rechtsbuiten van SVVN kreeg een goede mogelijkheid na een counter de score te verdubbelen maar zijn inzet ging voorlangs. Hierna kreeg Arno een goede mogelijkheid om Hector op gelijke hoogte te brengen maar zijn schot ging naast. In de 59e minuut was het Kai op links die Bas Snijders vond. Zijn schot werd geblokt maar leverde wel een corner op. Deze werd goed door Diego voorgezet en prima binnen gekopt door Kai die de terechte 1-1 scoorde.
Vijf minuten later was Hector bijna bij de 1-2 maar het schot van Arno werd tijdig geblokt door een SVVN-verdediger. Ook de keeper van SVVN redde met een kamikazeactie nog een keer goed en voorkwam erger. Een schot van SVVN ging nog voorlangs en Arno zijn schot ging ook voorlangs het doel van SVVN.
Tot vlak voor tijd SVVN weer een onverklaarbare vrije trap kreeg. Deze werd uit de “16” verwerkt maar de bal werd opgepikt door een SVVN-speler die de bal goed klaar legde en fantastisch tegendraads de bal in de kruising joeg en de 2-1 aantekende. Na deze treffer toog Hector ten aanval maar meer dan een schot van Yannick Leeftink, dat de keeper pakte, leverde het niet op zodat de punten in Nijverdal bleven.

Man of The Match was vandaag:

MIKE V.D. VLAG