Hattrick Kai Grievink bij Hector JO17-1!

Na de inhaalwedstrijd afgelopen donderdag tegen GFC JO17-1 (3-0 winst) moest Hector JO17-1 weer thuis spelen en nu tegen Enter Vooruit JO17-1.

Hector nam direct initiatief. Een voorzet van Kai Grievink was net te hard voor Lars Kimmels. Ook een voorzet van Diego Roes kwam net niet goed voor en werd door de keeper onderschept. Ook na een creatief genomen vrije trap was de eindpass net niet goed genoeg om te scoren.

In de 7e minuut kreeg Enter Vooruit een vrije trap die werd voorgezet. Verkeerde timing van de Hector voorstopper leverde een corner op voor Enter Vooruit maar werd niet gevaarlijk.

Wederom een vrije trap van Enter Vooruit kon gevaar opbrengen maart het uiteindelijke schot ging ver naast. Na deze wapenfeitjes van Enter Vooruit was het Hector weer dat op jacht was naar de openingstreffer. Diego Roes omspeelde zijn man op links en diens voorzet kon net niet worden binnengetikt door de voorwaartsen.

Goed meevoetballend keeperswerk van de Enter Vooruit doelman voorkwam dat Kai kon scoren. Ook bij een schot van Enes Örgülü bracht de keeper goed redding. Zo ook bij inzetten van Lars en Mike v.d. Vlag. In de 33e minuut was het eindelijk wel raak. Na een vrije trap vanaf rechts werd Diego weer aangespeeld en zetter hij goed voor. Kai was er als de kippen bij om de bal met het hoofd achter de doelman te werken zodat de verdiende 1-0 op het scorebord kwam.

Hierna werd er niet meer gescoord in de 1e helft zodat 1-0 de ruststand was.

Na de rust eenzelfde spelbeeld waarbij de 1e mogelijkheid echter wel voor Enter Vooruit was na een counter. Deze werd door de ingevallen Jarno Derking gepareerd.

In de 43e minuut stuurde Lars Mike weg maar zijn schot miste kracht en was voor de keeper.

Zo ook een minuut later bij een schot van Kai. Een cornerbal leverde ook niets op voor Hector waarna Enter Vooruit via de linksbuiten iets terug kon doen. Met een mazzeltje kwam hij voorbij de sterk spelende Mark Stoelhorst maar zijn schot was onvoldoende en ging over.

Na een individuele actie van Enes besloot hij niet met links te schieten waardoor de kans verloren ging. Na een vrije trap van Jarno werd Kai ingespeeld. Hij trok van rechts naar binnen maar zijn schot was te zacht en voor de keeper.

In de 57e minuut werd een aanval van Enter Vooruit goed in de kiem gesmoord door Jordy Leeftink.

Jarno stuurde Diego op links goed weg. Diego vond Kai en diens schot belandde op de paal. De rebound kon helaas niet worden afgemaakt door Lars en Mike.

Tussendoor werd Enter Vooruit nog een keer gevaarlijk. Een schot belande op het dak van de goal bij Koen. Diego kreeg een goede mogelijkheid de score uit te bouwen na een diepe bal van Jarno. Zijn schot ging helaas naast.

In de 65e minuut was het uiteindelijk wel raak. Mike werd op rechts diep gestuurd. Zijn voorzet was echter te hard maar Lars pikte de bal op en zette met links voor op Kai die wederom met de kop de verdiende 2-0 scoorde.

In de 70e minuut was Enter Vooruit dicht bij een treffer maar het afstand schot belandde op de lat.

Jeroen Verdriet speelde Kai aan op links die vervolgens Lars vond. Deze gaf Mike een mogelijkheid maar zijn schot ging voorlangs.

In de 73e minuut verrichtte Mike zeer goed werk en speelde goed in op Kai. Na een schitterende individuele actie schoot hij tegen de keeper maar de rebound maakte hij wel af met rechts. 3-0.

Berthil Schabbink van C1 kwam daarna nog binnen de lijnen.

Niet veel later werd er vanaf de achterlijn uitverdedigd door Jeroen Heuten en Jarno Derking die vervolgens Diego aanspeelde. Hij vond Lars in de as van het veld en met een prima steekpass vond hij Kai die de score op 4-0 zette met zijn 4e doelpunt in de wedstrijd (met een loepzuivere hattrick) door de keeper het nakijken te geven met een snoeihard schot.

4-0 was ook de einduitslag en met 4 doelpunten was:

The Man of The Match vandaag:

Kai Grievink