Nieuwjaarseceptie Hector geslaagd.

Tijdens de zoals gebruikelijk gezellige nieuwjaarsreceptie van SV Hector werd Louis Ernst benoemd tot Lid van Verdienste en Gerrit Haverslag uitgeroepen tot vrijwilliger van het jaar 2016.

Louis nam eind vorig jaar afscheid van het bestuur waar hij vele jaren deel van heeft uitgemaakt. Tezamen met alle andere functies die Louis heeft vervuld (en nog steeds vervult) in ruim 30 jaar was dat meer dan voldoende om hem die eervolle onderscheiding te verlenen.

Gerrit is als coördinator van de training van de F t/m D jeugd zeer frequent op ’t Doesgoor te vinden. Daarnaast traint hij zelf bij deze groepen en is hij stagebegeleider/mentor van de stagiaires van het ROC uit Enschede die bij Hector hun stage en afstudeeropdrachten uitvoeren.

Namens het bestuur werd tijdens de receptie het woord gevoerd door de drie voorzitters, ook de Drie Musketiers dan wel K3 genoemd. Al schijnt er over die 3 K’s enige discussie te zijn voor wat betreft de betekenis van die afkorting…..

Rene van Ommen deed het openingswoord, waarna Peter Velderman de voetbal gerelateerde zaken belichtte.

2016 was voor Hector een goed jaar, zowel sportief als wat betreft de gang van zaken binnen de vereniging. Natuurlijk kon Peter vol trots mededelen dat we in 2016 de beschikking hebben gekregen over een prachtig kunstgasveld en dat veld 3 volledig nieuw gecultiveerd is.

Dames en meisjesvoetbal heeft een grote vlucht genomen bij Hector, onlangs is het 100e vrouwelijke lid ingeschreven. Ook bij de jongsten, de Hector welpen, is het aantal spelertjes flink toegenomen.

De sportieve prestaties van het eerste elftal waren iets om trots op te zijn, zo werd in het seizoen 2015-2016 de nacompetitie gehaald. Trainer Mark Dijkstra verwacht nog meer te kunnen bereiken met de groep en heeft mede daarom onlangs zijn contract verlengd.

Financieel gaat het ook goed met Hector. Een penningmeester die een prima resultaat kan mededelen, een zeer bestendig aantal sponsoren en dankzij het nieuwe kunstgrasveld een 70 tal extra reclameborden.

Vervolgens nam de derde voorzitter, Jan Schut het woord en hij deed uit de doeken hoe het reilt en zeilt bij de Wijkvoorziening ’t Doesgoor.

Zeer opvallend is de toename van het aantal gebruiksuren van de locatie ’t Doesgoor. Sinds 2014 is dat met een factor 2,5 toegenomen en de verwachting is dat het aantal gebruiksuren verder zal toenemen.

Diverse verenigingen dan wel instanties uit de (verre) omgeving zijn inmiddels op bezoek geweest om te kijken hoe het model Doesgoor functioneert.

Onze zusterverenigingen Rood Zwart en WVV’31 hebben gevraagd om mee te denken bij de ontwikkeling van gelijksoortige activiteiten op hun complex.

En al helemaal ingeburgerd is de korfbalvereniging Phenix. Samenwerking tussen beide verenigingen verloopt prima.

Wat betreft de activiteiten, er is nu een kookgroep met 45 deelnemers en 20 nieuwe vrijwilligers!

De ouderenvereniging is spectaculair gegroeid sinds hun activiteiten zijn opgenomen in de wijkvoorziening. Computercursussen voor ouderen, een wandelgroep met al meer dan 25 deelnemers. Samenwerking met de basisscholen op de Whee en de Waerdenborgh betekent dat er 12 stagiaires actief kunnen zijn. Kortom er zijn al veel activiteiten op ’t Doesgoor en er zullen nog nieuwe bijkomen!

Ook de sport BSO Villa Sportief vaart wel in het onderkomen op het complex. Het is de bedoeling verder te groeien wat betreft het aantal kinderen dat kan worden opgenomen.

Op het complex zullen dit jaar 6 jeu de boules banen verrijzen alsmede een Schoolplein 14 van de Cruijff foundation. Voor dit laatste is door de kinderen van de BSO een ontwerp gemaakt.

Het doel voor 2017 is dat elk dagdeel ’t Doesgoor is geopend voor activiteiten.

Na de toespraken werd onder muziek gedraaid door onze lokale disjockey Marel Zwierink nog gezellig nagebabbeld in de kantine van SV Hector.