Miraculeus doelpunt Hector JO13-1 goed voor drie punten!

Tegenstander Quick’20 JO13-5 was een team met allemaal tweedejaars D spelers, dus Hector JO13-1 kon de borst natmaken.
Onder een stralende zon maar wel op een knollenveld werd de wedstrijd gespeeld. Een gelijk opgaande wedstrijd is het geworden. Beide teams kregen een aantal kansen, waarbij de beste in de eerste helft wel voor de Oldenzalers waren.
Maar de Hector defensie, bestaande uit keeper Coen, rechtsback Kenai, voorstopper Tygo, laatste man Tom en linksback Timo heeft al een aantal wedstrijden bewezen bezig te zijn met een erg sterk seizoen.
Ook het middenveld met Julian K. op rechts, Julian S. in het midden en Kars op links groeit van wedstrijd tot wedstrijd. De voorhoede bestaande uit Nick, Damy en Luuk speelt prima voetbal, maar is nog niet efficiënt genoeg, er worden nog te weinig doelpunten gemaakt. Maar de aanvulling met Devin als gastspeler bleek ook nu weer een goede zet. Verder maakte Bram uit E1 zijn eerste minuten in Hector JO13-1.
In de 27e minuut kreeg Nick de bal op rechts aangespeeld. Vrijwel vanaf de zijlijn liet hij vervolgens een fraaie boogbal van zijn voet verdwijnen. Heel hoog ging de bal richting keeper van Quick’20, maar viel vervolgens nogal snel omlaag. Om vervolgens net onder de lat en over de Oldenzaalse keeper in het doel te verdwijnen. 1-0 voor Hector JO13-1! Een heel bijzonder doelpunt was het. Toeval of bewust, het doet er niet toe. Hij zat! Nick hield het zelf op een “Bergkampje”.
Na de rust probeerde Quick’20 uiteraard om nog meer op de aanval te spelen en zo de gelijkmaker te scoren, maar dat gaf natuurlijk aan Hector de ruimte voor tegenaanvallen.
En waar in de eerste helft de rechtsbuiten van Quick’20 de beste man aan hun kant was, in de tweede helft kwam hij er nauwelijks nog aan te pas. Dat was mede de verdienste van Timo, die een berepartij speelde als linksback.

Het werd een boeiende, gelijk opgaande tweede helft met kansen/kansjes aan beide zijden. Maar Hector hield stand en voegde zo drie zwaarbevochten en belangrijke punten toe aan het totaal. Dat nu staat op 9 uit 3 wedstrijden.