Matige start voor Hector JO15-1.

Na 3 bekerwedstrijden is dan eindelijk de competitie weer van start gegaan. Hector kende een zeer goede start door 2 van deze bekerwedstrijden 2 te winnen en er 1 gelijk te spelen.

De jongens zijn dit jaar ingedeeld in de 2e klasse met veel goede tegenstanders die ze zullen treffen. Door de goede resultaten in de beker waren de verwachtingen vooraf hoog gespannen.

De eerste tegenstander van het seizoen was meteen een echte derby. VV Twente was namelijk de tegenstander waar het team van Hector zaterdag op bezoek mocht.

Om kwart over 11 werd er afgetrapt. Op de een of andere manier heeft het team van Hector altijd moeite met voetballen tegen plaatsgenoten. Je kunt hier vooraf allerlei mooie verhalen over houden in de kleedkamer, maar helaas mocht dat ook deze keer weer niet baten. Het zit nou eenmaal in de koppies van de jongens. De wedstrijd begon en in plaats van de tegenstander op te vreten en er vol passie tegenaan te gaan, voetbalde het team slordig en toonde het weinig lef. Twenthe daarentegen ging er wel vol in en speelde om te winnen. Maar tot echte kansen resulteerde dit niet.

Het werd een fysiek spel, waarin Hector telkens tekort kwam doordat ze niet fel en scherp genoeg waren. Toch was het toch Hector wat de kansen creëerde maar de nauwkeurigheid ontbrak om een openingstreffer te forceren. Op de een of andere manier zit het dan ook niet mee, want met een bal op de paal en nog 2 andere bijna niet te missen kansen bleef het nog steeds 0-0.

Na een minuut of 20 kreeg Twenthe een hoekschop die prachtig binnen werd gekopt maar net zo knap door Metin van de doellijn werd gehaald. Helaas voor Hector werd in de rebound op een fraaie manier de 1-0 binnengeschoten. Ruben stond, zoals zo mooi gezegd, aan de grond genageld. De achterstand was gezien het aantal kansen misschien niet terecht, maar qua passie en inzet wel. Hector had het aan zichzelf te wijten dat het op achterstand was gekomen in deze niet hoogstaande voetbalpartij. Met een 1-0 achterstand werd zonder dat er verder nog veel gebeurde de rust bereikt.

Deze rust werd gebruikt om het team op scherp te zetten en geprobeerd de schroom van hun af te schudden.

De 2e helft was wel beter, maar nog steeds niet top. Hector kreeg weer redelijk wat kansen, maar de bal wou er maar niet in.

Ondertussen was van de D1 Stef Evertsen aangeschoven om als eventuele wissel in te vallen mocht er iemand geblesseerd raken. Met nog 10 minuten op de klok kreeg hij zijn kans, want Raul moest met een spierblessure afhaken. En dat deed hij heel goed, want ondanks dat hij een kop kleiner was dan de rest, deed hij niet onder voor de sommige wel 3 jaar oudere C spelers. Knap gedaan.

Een paar minuten voor tijd werd dan eindelijk na veel strijd de 1-1 binnengekopt door Koen. Daar was dan de bevrijdende goal die ze gezien het aantal kansen wel verdiend hadden. Ze kregen zelfs nog een zeer goede kans om te winnen niet veel later. Maar deze laatste aanval werd niet goed uitgespeeld zodat bij het eindfluitsignaal 1-1 op het scorebord is blijven staan.

Hector heeft in deze wedstrijd helaas ver onder hun niveau gespeeld. Dat er dan toch een punt is uitgesleept op het einde is dan wel weer positief te noemen. Ook de invalbeurt van 1e jaars D-speler Stef was vandaag bewonderenswaardig te noemen.

Het spel was matig maar ondanks dat hebben ze toch hebben ze vandaag niet verloren. Laten we het maar van de positieve kant bekijken en hopen dat ze het volgende week wat beter aanpakken.