Matig Hector ten onder bij Het Centrum

Het matig spelende Hector verloor zondag van FC Het Centrum. Al vroeg in de wedstrijd scoorde FC Het Centrum de 1-0. Hector was niet bij machte om die tegentreffer ongedaan te maken.

Na de overwinning van vorige week begon het erop te lijken dat Hector zich kon melden bij de top 5. Die kans is nog steeds aanwezig, maar dan moet er wel anders gevoetbald worden. Hector speelde in eerste helft van de wedstrijd niet goed. Er werden nauwelijks kansen gecreëerd. De Enschedeërs kregen daarentegen wel enkele kansen. In de 25e minuut werd één van die kansen benut. Een goed uitgespeelde aanval was de Hector defensie te machtig. Het restant van de eerste helft was vooral rommelig. Hector kreeg nog 2 kansjes via Unal Kel en Christiaan Jimenez.

Na de thee ging Hector harder werken. Tot beter voetbal leidde het niet. Wel kreeg Hector een paar vrije trappen rond het strafschopgebied. Bij één van die vrije trappen werd Sjoerd Koster in het strafschopgebied omlaag getrokken. Penalty, oordeelde de matig fluitende arbiter. Deze strafschop werd door Marinus Wolters te slap ingeschoten, de keeper bracht redding.

In de slotfase probeerde Hector met invaller Rick Biesemaat en stormram Menno de Leeuw nog wat te forceren, maar echt grote kansen kwamen er niet. Het Centrum was in de counter nog wel enkele keren gevaarlijk. In de slotseconden melde keeper Daniël Kolbe zich zowaar in het andere strafschopgebied, maar ook hij kon de nederlaag van Hector niet voorkomen.

Volgende week komt Sportclub Markelo op bezoek bij Hector. Aanvang 14 uur.

Pupil van de Week is dan Matthijs de Leeuw uit Hector JO9-2.