Kleine bekernederlaag Hector JO17-1.

Nadat de meeste spelers ’s morgens eerst actief waren geweest om te assisteren bij de open dag speelde Hector JO17-1 ’s middags de eerste bekerwedstrijd thuis tegen Vroomshoopse Boys JO17-2.
De eerste mogelijkheid van de wedstrijd was voor Hector. Het schot in de 3e minuut van Ibrahim Yalcin werd echter gered door de keeper. Even later werd Berthil Schabbink vrij gespeeld die meer oog had voor zijn medespeler dan voor het doel. Zijn voorzet werd ternauwernood tot corner verwerkt die vervolgens niets opleverde.
Vroomshoopse Boys nam het initiatief over en na een foutieve inspeelpass schoot de spits net naast. Kort erop ging er nog een schot over maar in de 14e minuut was het wel raak. Wederom een verkeerde inspeelpass werd onderschept en koelbloedig in de korte hoek geschoten, 0-1. Een leuke wedstrijd ontpopte zich waarbij de Vroomshoopse Boys elkaar net iets makkelijker vonden. Over en weer leverde dit enkele kansjes op maar gescoord werd er vooralsnog niet, mede door goed keeperswerk van Kayin Geubel.
In de 23e minuut was het wel weer raak. Een afgeslagen bal na een corner werd prima diagonaal binnengeschoten door een Vroomshoopse Boys speler, 0-2. Hector liet zich niet uit het veld slaan en voor de rust werd de aansluitingstreffer gescoord door Berthil Schabbink. Via de onderkant van de lat kwam de bal achter de lijn.
En zo sportief als het in het veld was, was het ook zo langs de lijn. Want de assistent-scheidsrechter attendeerde de scheidsrechter er op dat de bal de doellijn was gepasseerd zodat met 1-2 werd gerust.

Vrij snel na de rust werd de marge weer op 2 gezet. Niet doordekken bracht ruim baan voor een Vroomshoopse Boys speler die alleen voor Kayin de 1-3 aantekende. Hierna kreeg Ibrahim nog een mogelijkheid om het verschil weer naar 1 te brengen maar zijn schot miste kracht. Het was in de 47e minuut toen Enes Orgulu de bal veroverde op het middenveld en Arno Katera goed inspeelde. Alleen voor de keeper schoot deze bekwaam raak. 2-3. Hierna kreeg Vroomshoopse Boys weer een paar kansen waarvan er een op de paal belande en de ander door Kayin prima werd gered. Hector kreeg via Ibrahim en Arno nog mogelijkheden maar het was Vroomshoopse Boys dat een goede aanval met een goede kopbal scoorde in de 86e minuut de 2-4. Het slotakkoord was voor Hector. Een afvallige bal werd door Johan van Nieuwenburg ingezet. Dyon Meijer was attent, maakte een prima actie en scoorde rustig de 3-4.
Een leuke sportieve wedstrijd werd afgesloten met een 3-4 nederlaag.

The Man of The Match vandaag:        Dyon Meijer