Historische overwinning Hector MO11-1!

Elke week wordt er door de meiden van Hector MO11-1 hard getraind. En bij iedere wedstrijd staan ze vol goede moed aan de aftrap. Maar tot op de dag van vandaag (onthoud die datum: 8 april!) was het de meiden nog niet gelukt een wedstrijd te winnen. In de najaarscompetitie niet en ook nog niet in het voorjaar. Maar.. enkele weken geleden werd het eerste puntje binnengesleept en dat was al aanleiding tot vreugde.

Het team bestaat uit Lynn, Begum, Ipek, Maud, Nursan, Esmee, Kayleigh, Nikki, Liset en Fatima. Jammer genoeg konden Fatima en Liset vandaag niet meespelen.

De wedstrijd van vandaag tegen Bon Boys leek al snel op een teleurstelling uit te draaien. Maar toch, nadat Bon Boys op een 0-3 voorsprong was gekomen, keken de meiden elkaar aan en dachten allemaal hetzelfde: nee hè, niet weer. Dus stroopten ze de mouwen nog eens wat extra op en zetten Bon Boys onder druk. Luid aangemoedigd door de leiders Anita, Wendy en Marga (en de vele toeschouwers) begon het tegenoffensief. En al voor de rust was de achterstand teruggebracht tot 2-3. Kayleigh en Nikki scoorden na fraai voorbereidend werk van de anderen.

Na de rust nog een tandje er bij en de gelijkmaker van Nikki werd een feit, 3-3! Daarna golfde het spel op en neer met kansen voor beide teams. En het was Kayleigh die Hector op voorsprong zette, 4-3. Een sensatie hing in de lucht.
Een schot van Maud ging net via de paal naast en aan de andere kant zag Hector keeper Lynn ook een bal (gelukkig) net naast gaan. De toeschouwers hadden het niet meer, de leiders al helemaal niet meer.

Maar toen scheidsrechter Dylan dan eindelijk affloot voor het einde klonk er een orkaan van geluid over het Hector veld. De MO11-1 meiden hadden gewonnen!! Dolle taferelen op het veld en ongetwijfeld later ook in de kleedkamer. Natuurlijk moet zoiets gevierd worden en daarom gingen de meiden later in de kantine aan de meer dan welverdiende patat met ranja.

Wat een zaterdag is het geworden voor Hector MO11-1. En eindelijk zijn ze nu ook van de laatste plaats in hun poule af.