Hector wint van GFC met 1-0!

Hector was vandaag spekkoper in de Goorse stadsderby tegen GFC. Het werd 1-0 op sportpark ’t Doesgoor door een goal van Wesley Zwoferink. Hector is door de zege nagenoeg veilig in de vierde klasse B. GFC moet nog alle zeilen bijzetten om de nacompetitie tegen degradatie te ontlopen.

Na een vuurwerkshow van de GFC-supporters ontbrandde de wedstrijd letterlijk en figuurlijk. Het begin was voor Hector dat GFC overvleugelde. Er kwam echter maar één kans. Marinus Wolters kreeg de bal pardoes op zijn hoofd, maar de kleine spits kon hem niet binnen koppen. Na die kans begon GFC beter te voetballen. Dat leidde tot gevaarlijke aanvallen. Collin Mensink was het dichtstbij. De jonge buitenspeler schoot de bal langs Daniël Kolbe. Helaas voor hem floot arbiter Harmsen voor een overtreding die daarvoor was gemaakt. De leidsman gaf tot ergernis van de GFC’ers geen voordeel.

Daarna kwam Hector weer beter in de wedstrijd. Door het harde werken en bij vlagen goede voetbal beloonde Hector zich dan met de 1-0. Een mooie pass van Rick Biesemaat werd door Wesley Zwoferink verzilverd (foto). Hector rook bloed en ging op jacht naar de 2de treffer. Dat lukte bijna, Joost Minkjan trof de lat na een prachtige actie van Cristian Haverslag.

In de 2de helft nam Hector gas terug en kon GFC ook niet doorstoten. Naast het weer werd het spel van beide ploegen er ook niet beter op. Er was veel balverlies en er waren weinig kansen. De wedstrijd leek als een nachtkaars uit te gaan. GFC was niet meer bij machte om grote kansen te creëren. Hector was daarentegen vooral bezig om haar overwinning veilig te stellen. Hector kreeg nog wel één grote kans. Diep in blessuretijd ging invaller Remy Dijkstra alleen op keeper Hoeben af die knap redde.

Verslag: Goorsnieuws

Foto’s: