Hector welpen zijn weer buiten!

Vrolijk dartelend, als een stel jonge veulentjes, liepen de Hector welpen weer buiten op het groene gras. Een maand of drie hebben ze in de gymzaal hard getraind voor het nieuwe seizoen, maar er gaat toch niets boven buiten voetballen.
Een tiental welpen heeft inmiddels de leeftijd bereikt dat ze in teamverband gaan voetballen in de 4×4 competitie.

En zo stonden zaterdagmorgen de kinderen van Hector Welpen B om kwart voor negen op de parkeerplaats te wachten op hun vertrek naar de eerste wedstrijd. Een heuse uitwedstrijd helemaal naar Markelo!
Hector welpen B bestaat uit Daan, Giayro, Fem, Inge en Pim. Omdat Pim rechtstreeks naar Markelo ging, staat hij niet op de foto.

e allereerste wedstrijd eindigde in een overtuigende 8-4 overwinning voor Hector Welpen B!

Hector Welpen A speelde om 9.30 thuis tegen DEC uit Diepenheim. Dit team bestaat uit Rosalin, Ties, Justice, Wissem en Lizzy. Natuurlijk waren zij nerveus voor hun eerste wedstrijd en dat was aanvankelijk ook te zien aan het spel. De ruststand was 0-4 en er tekende zich een debacle af.
Maar dan ken je de Hector Welpen A nog niet! De mouwen werden opgestroopt, de zenuwen van zich afgeworpen en ze begonnen te voetballen. En het onwaarschijnlijke gebeurde, ze kwamen terug tot een meer dan verdiend 4-4 gelijkspel!!

En terwijl Hector welpen A de eerste wedstrijd speelde, waren aan de andere kant van het veld de jongste Hector welpen bezig met hun training. Zoals gebruikelijk onder de bezielende leiding van Manuel, Raúl, Zara en Loïs. Gekleed in fraaie gele kleding dan wel het ouderwetse groen wit probeerden zij de controle over de bal te krijgen. En dat lukt al aardig.
Elke zaterdagmorgen van 9 tot 10 uur is de jongste lichting Hector voetballers op het kleine kunstgrasveld aanwezig voor hun training. Iedereen is daar van harte welkom!