JO17 weet niet te winnen van Twenthe

In de 3e competitieronde stond de derby tegen Twenthe op het programma. Twenthe begon feller, agressiever en met meer spirit aan de wedstrijd. Na slap verdedigen aan Hectorzijde leverde dit ook een kansje op voor Twenthe maar het schot was een prooi voor Kayin. Hector probeerde met een paar steekpassjes de voorwaartsen te bereiken maar was hierin niet nauwkeurig genoeg. Twenthe kreeg mogelijkheden om te scoren maar hun vizier stond niet scherp. In de 8e minuut werd de eerste redelijke aanval van Hector afgestopt d.m.v. een overtreding. De toegekende vrije trap werd prima door Ibrahim Yalcin ingeschoten,  1-0.Hierna bleef Twenthe de betere ploeg maar echt grote kansen creëerden ze niet. Schoten gingen naast of over en anders was Kayin Geubel er wel die voorzetten onderschepte. In de 29e minuut zette Hector een goede counter op. Berthil werd aangespeeld die vervolgens Ibrahim bediende en alleen voor de keeper wel raad wist met dit buitenkansje en tegen de verhouding in 0-2 liet aantekenen. Hierna kreeg Hector nog een goede mogelijkheid om de 3-0 te maken maar zowel Ibrahim als Berthil kregen de bal niet voorbij de doelman. Twenthe kreeg wederom een paar kansen maar tot een doelpunt kwamen ze niet.

Na de rust was het opnieuw Twenthe met meer passie en strijd en dwong Hector terug. Na al twee gevaarlijke corners van Twenthe waaruit niet werd gescoord was het in de 43e minuut wel raak. De Hector voorstopper verdedigde verkeerd uit waardoor balverlies werd geleden. Hierop volgde een goede voorzet en een prima kopbal volgde waarop Kayin kansloos was, 1-2. Hierna kreeg Ibrahim, na een vrije trap van Mitchel Laarhuis, de bal net niet aangespeeld waardoor een kans werd verloren. Na wederom een paar cornerballen was het in de 48e minuut wel weer raak voor Twenthe. Een voorzet werd doorgekopt en binnengekopt zodat de gelijkmaker werd geproduceerd. Twenthe bleef de betere ploeg maar de eindpass en de afronding waren gelukkig voor Hector niet altijd goed verzorgd. Hector kreeg nog een keer een goede mogelijkheid nadat de keeper de bal had losgelaten na een schot. Maar deze mogelijkheid was niet besteed aan Hector. Ook Twenthe kon hun overwicht niet meer uitdrukken in doelpunten zodat een 2-2 eindstand op het scorebord stond alwaar Hector te veel heeft gekregen qua spelbeeld en spelopvatting.

The Man of The Match vandaag:         Kayin Geubel.