Hector neemt deel aan de Tukker Cup

Met ingang van het seizoen 2017 – 2018 is de Tukker Cup in het leven geroepen.

Diverse teams uit de regio zullen hieraan deelnemen. Ook Hector.

Hieronder in het kort wat deze Tukker Cup inhoudt. Voor meer informatie, zie www.tukker-cup.nl

Tukker Cup

Ontstaan

In het voorjaar van 2016 kwamen enkele enthousiaste voetballiefhebbers met het idee om een groot amateur voetbaltoernooi te organiseren in en voor de regio Twente. Na veel overleg (o.a. met de organisatie van het succesvolle toernooi de Achterhoek Cup) met diverse partners is dit gerealiseerd en is het toernooi de Tukker Cup ontstaan. Tijdens het seizoen van 2017-2018 gaan we dan ook van start en kunnen we bekijken wie de beste van Twente is.

Missie

Het doel van de Tukker Cup is, om het grootste amateur voetbaltoernooi van Twente te worden en verenigingen en bedrijven met elkaar te verbinden. Door middel van een Champions League opzet en een fantastische finaledag hopen we dit te realiseren. Wordt jouw club de beste van Twente? Dan zijn er ook nog eens leuke prijzen te verdelen, oftewel:

Steun je club en win de Tukker Cup!

Visie

De eerste editie zal starten tijdens het seizoen 2017 – 2018 met 1 categorie: ‘Standaard Heren’. Wanneer het toernooi voldoende fundament heeft hopen we hier een dames- en een jeugdcategorie aan toe te voegen.

Wedstrijden

Het toernooi zal een soort van Champions League opzet krijgen. De deelnemers zullen worden ingedeeld in een poule van 4 en zullen 3 wedstrijden voor de winterstop tegen elkaar spelen (zonder returns). De nummers 1 en 2 zullen hun strijd vervolgen na de winterstop in een knock-out Fase en vanaf de halve finales zullen de wedstrijden op neutraal terrein (bij W.V.V. ‘34 in Hengevelde) worden gespeeld. De finale dag, wordt een evenement op zich met als hoogtepunt uiteraard de finale en als afsluiter voor de deelnemers, supporters en sponsoren een leuke afterparty.

Steun je club

Uiteraard is het prettig om 1 jaar lang jezelf de beste van Twente te noemen, maar ook zijn er leuke prijzen te verdienen voor je club. Denk bijvoorbeeld aan een geldbedrag voor materialen voor je club, maar hier komen nog andere leuke prijzen bij (hierover later meer). Dus je bent niet alleen de beste van Twente, maar tegelijkertijd zal je club er ook van profiteren.

Goed doel

Elke editie van de Tukker Cup zal een goed doel een hoge prioriteit hebben. Voor de eerste editie is dit KWF Kankerbestrijding. Aangezien de Tukker Cup een echt Twents toernooi is, willen we voor de vervolg edities ook deelnemers mee laten denken, wat nou een mooi goed doel is voor de Tukker Cup. Denk bijvoorbeeld aan het plaatselijke bejaardentehuis welke nieuwe rolstoelen kan gebruiken. Door middel van een wedstrijd via onze site tijdens de eerste editie, kan er gestemd worden op de diverse goede doelen. Hier komen we tijdens de eerste editie op terug.

Om dit goede doel op de finaledag een mooi bedrag mee te geven, zijn we op naar sponsoren die ons toernooi willen steunen. Klik hier om te kijken naar de mogelijkheden en help ons de Tukker Cup organiseren.