Hector lijdt zware nederlaag in Glanerbrug.

Hector moest met een zwaar gehavend elftal aantreden tegen Avanti uit Glanerbrug. Vooraf wist iedereen bij Hector dat het een zwaar karwei zou worden maar met een 8-1 nederlaag had niemand rekening gehouden.

De ploeg van Mark Dijkstra zat vanaf de eerste minuut niet in de wedstrijd. Bij de groen-witten lukte niets en bij Avanti veranderde alles in goud. Met de rust was Hector al op een kansloze 4-0 achterstand gezet en de 2e helft veranderde er niets. Avanti speelde goed voetbal en is in deze vorm één van de kampioenskandidaten. Hector werd van alle kanten voorbij gelopen en het was nog te danken aan doelman Daniel Kolbe dat er geen dubbele cijfers op het scorebord kwamen te staan.

Na deze kansloze 8-1 nederlaag is het wel duidelijk dat Hector in deze klasse nog volop aan de bak moet. Vorig seizoen ging het allemaal nog prima en werd uiteindelijk nog nacompetitie gehaald. Dat is geen enkele garantie dat het dit seizoen opnieuw van een leien dakje zal gaan. Laat deze wedstrijd gezien worden als een Wake Up Call en Hector zal iedere wedstrijd keihard moeten werken voor de punten.

Aanstaande zondag zal er tegen LSV een ander Hector moeten staan dat wel bereid is om voor iedere meter te strijden. De wedstrijd in Lonneker begint om 14.00 uur.