Hector komt tekort tegen Markelo

Hector verloor zondag de Hofderby tegen Markelo met 0-1. Een late tegentreffer was Hector te machtig. Voor Hector en Markelo was de wedstrijd zondag een sleutelduel. Hector kon zich weer aansluiten bij de top 5. Markelo kon zich bij een overwinning voor even veilig wanen.

Vanaf het begin was te zien dat de wedstrijd gelijkop ging. Helaas leidde dit tot weinig kansen. Markelo probeerde het via enkele afstandsschoten, maar die brachten ook geen gevaar met zich mee. Zo eindige de eerste helft in een kleurloze 0-0.

Voor de 3 resterende kwartieren werd de geblesseerde Joost Minkjan gewisseld voor aanvaller Rick Biesemaat. Hector ging daardoor agressiever spelen in de 2de helft. Dat zorgde voor meer kansen voor Hector. Maar ook voor meer kansen voor Markelo. Lars Brincate benutte een van die kansen. De linksback van Markelo schoot in de 72e minuut een vrije trap schitterend binnen.

In de slotfase probeerde Hector, net als vorige week, weer iets te forceren met stormram Menno de Leeuw. Veel kansen kwamen er niet. Wel had de arbiter twee penalty’s kunnen geven na een overtreding op Rick Biesemaat en een handsbal. Desalniettemin was de overwinning voor Markelo terecht, dat feller speelde dan Hector.

Het seizoen lijkt voor de groen-witten als een nachtkaars uit gaan. Er moeten nog een aantal puntjes worden behaald om definitief veilig te zijn. Dat kan volgende week tegen hekkensluiter Rietmolen gedaan worden.