Hector JO17-1 wint weer!

Het nog steeds ongeslagen Hector JO17-1 moest het in zijn 5e competitiewedstrijd opnemen tegen NEO JO17-4.

Hector begon aanvallend aan de wedstrijd en de eerste doelkans was dan ook voor Hector. Berthil Schabbink passte hierbij op Ibrahim Yalcin. Het schot van Ibrahim ging helaas naast. Hector hanteerde te veel de lange bal en leed hierbij veel balverlies waardoor NEO dan weer in balbezit kwam.

NEO kreeg ook een paar kleine kansjes maar echt gevaarlijk werden ze niet.

Het was in de 15e minuut toen op de goed spelende Johan van Nieuwenburg een overtreding werd begaan. De toegekende vrije trap werd goed benut door Ibrahim, 1-0.

Hierna was het Dyon Meijer die bijna succesvol was na een een-tweetje met Berthil. Helaas ging zijn inzet naast. Na 20 minuten spelen nam Joey Winkel een vrije trap die vervolgens door Ibrahim werd binnen getikt en zo de 2-0 op het scorebord aantekende.

En 5 minuten later was het weer raak voor de groen-witten. Berthil Schabbink wist een voorzet in het doel te koppen, 3-0.

Hierna kreeg Dyon wederom een schietkans waarbij een vermeende handsbal werd gemaakt door een NEO-speler wat helaas niet door de goed leidende scheidsrechter werd gezien.

Vlak voor rust kreeg NEO nog een paar kleine kansjes maar echt gevaarlijk werden ze niet, mede door goed verdedigend werk van Mitchel Laarhuis en Jaron Meijer.

Er werd gerust met een 3-0 voorsprong.

Na de rust voetbalde Hector wat beter en kreeg al direct een cornerbal te nemen. Deze leverde helaas niets op.

In de 45e minuut werd er een mooie combinatie op de mat gelegd tussen Ibrahim en de ingevallen Jorn Morsink. Laatstgenoemde maakte de 4-0.

Koen Peterman was in de 55e minuut dicht bij een doelpunt. Zijn schot ging echter naast.

Kayin Geubel moest als keeper echt handelend optreden in de 60e minuut. Een vrije trap van NEO werd door hem goed tegen gehouden.

Er werden een aantal wissels toegepast en niet lang daarna wist Jorn nogmaals het net te vinden en liet hij de 5-0 aantekenen.

Ondanks nog een paar vrije trappen en aanvallen werd er niet meer gescoord en werd de einduitslag 5-0 en bleef Hector JO17-1 nog steeds ongeslagen.

Een moeilijker programma volgt de aankomende weken en we zullen zien hoe Hector JO17-1 zich staande zal weten te houden.

Tot nu toe hebben ze een uitstekende prestatie neergezet met 4 overwinningen en 1 gelijk spel.

The Man of The Match vandaag:        Johan van Nieuwenburg en Ibrahim Yalcin.