Hector JO17-1 verliest van sterke koploper.

Hector moest het vandaag opnemen tegen de koploper, Witkampers uit Laren.
En Witkampers liet vanaf het begin zien dat het voetballend een goede ploeg is en nam direct het initiatief. In de 3e minuut verstuurde de aanvoerder van Witkampers uit stand een crosspass. Het schot van een der voorwaartsen belandde op de paal en hierna werd een corner weggegeven. Uit deze corner wist Witkampers na een onoverzichtelijke situatie te scoren, 0-1.
Hector kon een paar plaagstootjes uitdelen maar gevaarlijk werd het niet. Jeroen Heuten had misschien de beste kans maar zijn schot ging naast nadat Kai Grievink de bal had teruggelegd.
Witkampers voetbalde gemakkelijker en bleef initiatief houden. Koen Eekhout keepte ook een uitstekende wedstrijd maar in de 16e minuut wist de aanvoerder met een splijtende pass de linksbuiten te bereiken. Deze leverde een voorzet af die de spits in 2x binnen werkte en zo 0-2 op het scorebord zette. Kort hierop moest Koen nog goed handelend optreden om een doelpunt te voorkomen.
In de 29e minuut moest de keeper van Witkampers uiterst gestrekt om een schot van Kai te redden. Weer 4 minuten later was het Jeroen Heuten met een schot maar daar zat te weinig vaart achter.
Na een aanval van Witkampers in de 35e minuut moest Koen na 3 reddingen op rij toch capituleren en kon Witkampers van dichtbij de 0-3 aantekenen.
Hector zette hierna nog een keer een heel goede aanval op. Via o.a. Diego Roes en Kai werd Lars Kimmels vrij gespeeld, maar helaas werd deze prachtige aanval niet beloond met een doelpunt omdat het schot naast ging. 0-3 was de ruststand.

Na een gigantische regenbui net voor aanvang van de 2e helft probeerde Hector e.e.a. recht te zetten. Een prima aanval werd opgezet maar het schot van Kai ging naast. Witkampers verkreeg na een goede aanval een cornerbal die niets opleverde. In de 48e minuut zette Hector Witkampers goed onder druk en hierdoor kwam Kai in balbezit. Zijn schot ging echter over. Een minuut later werd dezelfde Kai door Diego in stelling gebracht na een prima steekpass, maar nu redde de keeper voortreffelijk.
Hierna kreeg Witkampers mogelijkheden om de score verder uit te bouwen maar gescoord werd er niet. Na 55 minuten werd Arno Katera diep gespeeld door Yannick Leeftink. Na een goede loopactie van Diego kon Arno naar binnen trekken en schieten, maar helaas ging het schot net naast.
In de 60e minuut werd de linksbuiten van Witkampers in de diepte aangespeeld en met een schitterende stiftbal passeerde hij Koen en maakte zo de 0-4. Hierna mochten schoten van Arno en Jarno Derking het doel niet raken en schoten van Enes Orgulu en Kai waren voor de keeper. Ook Mike van der Vlag was dicht bij een verdiend doelpunt voor Hector maar nu kon de keeper ternauwernood redding brengen met zijn voeten. Ook een vrije trap van Diego en een schot van Yannick en Jordy Leeftink troffen geen doel.
In de 77e minuut was het Jordy die na een individuele actie in het strafschopgebied werd aangeraakt en de strafschop werd door Yannick feilloos benut. Een welverdiende treffer.
Ook na deze 1-4 kreeg Hector nog een mogelijkheid. Jordy paste goed op Arno en diens voorzet bereikte Enes die Kai de mogelijkheid gaf maar de keeper redde wederom. Uiteindelijk werd er door Hector verdiend verloren van een goed voetballende ploeg die niet voor niets bovenaan staat in deze 2e klasse.

Man of The Match was vandaag:        Koen Eekhout