Hector JO17-1 verliest laatste bekerwedstrijd

De 3e bekerwedstrijd speelde Hector JO17-1 uit tegen Juventa JO17-2. Na de aftrap was het eerst aftasten voor beide teams. Na 5 minuten was er het eerste schot op goal door Juventa maar de bal ging hoog over. Hierna was het Hector dat via Siem Stevens opbouwde, hij speelde Ibrahim Yalcin diep die de opkomende Joey Winkel bediende. Zijn schot ging rakelings naast de verkeerde kant van de paal. Hector had hierna meer balbezit maar gevaarlijk werden ze niet echt doordat de eindpass veelal verkeerd was. Juventa probeerde het tussendoor met afstandsschoten maar was daarin niet scherp genoeg.
In de 18e minuut speelde Lars Peezenkamp Ibrahim in. Na een een-tweetje met Berthil redde de keeper van Juventa op een goed schot van Ibrahim. Twee minuten later legde Juventa een goede aanval op de mat. De aanval werd afgesloten met een schot dat op de lat belandde. Maar gescoord werd er nog steeds niet. Tot in de 24e minuut. De behendige spits van Juventa werd onreglementair afgestopt en de goed fluitende scheidsrechter gaf terecht een strafschop die werd benut, 1-0.
Direct na de aftrap zocht Hector de aanval op en werd Berthil Schabbink aangespeeld in de spits. Na een goed coach moment speelde hij Ibrahim aan die prima afrondde en 1-1 liet aantekenen. Juventa werd hierop dreigender en kreeg enkele kleine kansjes maar het was Hector dat met een goed opgezette aanval een grote kans kreeg. De opbouw via Siem, Joey, Dyon Meijer, Joey, Lars en wederom Joey werd afgesloten met een schot op goal dat wederom net naast ging. In de 37e minuut zette Juventa een prima aanval op door het centrum. Met one touch voetbal omspeelden ze de Hector verdediging en alleen voor Kayin Geubel scoorde Juventa koelbloedig, 2-1. Dit was tevens de ruststand van een leuke pot voetbal.

Juventa trapte af maar na goed anticiperen van Dyon werd Siem ingespeeld die de opkomende Jaron Meijer vond. Zijn voorzet werd ternauwernood tot corner verwerkt die niets opleverde. Hector zette Juventa onder druk. Een schot van Ibrahim ging over en in de 45e minuut mocht Hector een corner nemen. De counter hierna van Juventa werd door Dyon op snelheid prima verijdeld op het laatste nippertje. Even later kreeg Juventa een schietkans die over ging.
In de 50e minuut werd een aanval van Hector d.m.v. een overtreding afgestopt. De vrije trap van Mitchel Laarhuis werd prima gered door de uitstekende keeper van Juventa. Een prima aanval over de linkerzijde met Johan v. Nieuwenburg en de opkomende Jorn Morsink werd tot corner verwerkt. De afvallige bal werd door Siem over geschoten. De aanval hierop probeerde Siem d.m.v. een steekpass Ibrahim te bereiken. Wederom werd het een corner die door Jorn werd genomen en door Ibrahim over gekopt.
In de 58e minuut kreeg Juventa een vrije trap vanaf links te nemen. Deze werd goed voorgezet en een speler kon geheel vrij inkoppen maar Kayin redde bekwaam. Hierna was het Hector weer met mogelijkheden maar de keeper was een echte sta in de weg. Eerst redde hij een schot van Berthil en daarop oog in oog met Ibrahim, na een prima aanval overigens. In de 70e minuut moest Kayin weer goed handelend optreden zodat Juventa niet kon scoren. Hector bleef aandringen om de gelijkmaker te forceren maar de keeper redde wederom goed na een vrije trap van Ibrahim en van Joey.
Tevens werd er goed verdedigd door de Juventa defensie zodat er niet meer werd gescoord ondanks dat alle 11 Hector spelers op het laatst in de `16`waren te vinden bij Juvanta zodat Juventa een 2/1 overwinning boekte na een leuke sportieve wedstrijd onder zeer goede leiding.

The Man of The Match vandaag:        Lars Peezenkamp en Jorn Morsink.