Hector JO17-1 speelt gelijk tegen kampioenskandidaat.

Hector JO17-1 moest het vandaag opnemen in tegen kampioenskandidaat Markelo JO17-1.
In een spannende fase van de competitie (2 rondes voor het einde) staan er drie teams op een gedeelde 1e plaats, te weten: Markelo JO17-1, Holten JO17-1 en Witkampers JO17-1. Alle drie de ploegen hebben uit 20 wedstrijden 43 punten behaald.
Markelo kwam naar Goor in de wetenschap dat als laatste competitiewedstrijd op het programma staat: Holten JO17-1 tegen Witkampers waarbij één van hen of beide zullen punten verliezen. Markelo begon voortvarend aan de wedstrijd en kreeg in de 2e minuut al een schietkans welke geen doel trof. Onze gelegenheidskeeper Jordy Leeftink moest in de 3e minuut al wel een tegendoelpunt incasseren na een vrije trap van Markelo, dat zo na tikkie takkie met 1-0 voorkwam.
Hierna kreeg Markelo nog een kans om de score uit te bouwen maar de bal ging net naast. Het was pas in de 20e minuut toen Hector een goede mogelijkheid kreeg. Arno Katera had een goede loopactie en deze vond Kai Grievink. Hij kon Bas Snijders bedienen maar zijn schot was voor de keeper. Even later weer een kans nadat er eerst over de bal werd gemaaid werd de bal net voorlangs geschoten. Hierna was het weer Markelo met het betere van het spel en kansen. Ze waren echter niet scherp genoeg om te scoren. Twee minuten voor de rust kreeg Hector nog een mogelijkheid. Na een mooie actie van Kai en een steekpass op Diego Roes werd zijn schot met links via een been van een Markelo verdediger in het zijnet geschoten.
De rust werd dus ingegaan met een 0-1 stand voor Markelo. Na de rust ging het heel snel met de doelpunten en nu eerst in het voordeel van Hector. In de 42e minuut scoorde Kai en een minuut later stond Kai weer aan een aanval waaruit werd gescoord. Arno kon de bal binnen lopen nadat Kai op de paal had gemikt. Hierna kreeg Mike v.d. Vlag nog een kans op de 3-1 maar zijn schot ging net voorlangs.
Het was echter al in de 45e minuut dat Markelo antwoord gaf en de 2-2 scoorde. Hierna kregen zowel Hector maar toch ook zeker Markelo nog wel kansen om te scoren. Zo redde Jordy nog een keer goed in de 68e minuut en kwam Hector goed weg toen in de 72e minuut een bal op de buitenkant werd geraakt.
Maar gescoord werd er niet meer en zo morste Markelo kostbare punten om het kampioenschap. Theoretisch is het nog mogelijk voor hen, maar de kans is zeer gering geworden.

The Man of The Match vandaag:

Diego Roes