Hector JO17-1 sluit seizoen in stijl af.

Zaterdag 13 mei ’17                Hector JO17_1 – Hoeve Vooruit JO17_1         3 – 1     ( 2 – 0 )

Hector JO17-1 speelde zijn laatste competitiewedstrijd thuis tegen Hoeve Vooruit JO17-1.

Een ploeg die op de 4e plaats staat terwijl Hector op een verdienstelijke 7e plek staat.

Hector speelde direct vooruit en na een goede crosspass van Jeroen Verdriet werd een aanval in de kiem gesmoord door een corner weg te geven. Deze leverde helaas niets op. Ook een volgende goede pass van Jeroen op Kai Grievink kon niet worden omgezet in een doelpunt. Kort hierop moest Jeroen helaas naar de kant nadat hij vol op zijn enkel werd geraakt.

Hector bleef druk houden, o.a. na goed doordekken van Jordi Alink kwam Kai op links in balbezit. Zijn voorzet kon net worden weggewerkt anders had Jordy Leeftink de bal zo binnen kunnen tikken.

Nadat Mark Stoelhorst goed verdedigend en opbouwend werk verrichte werd Diego Roes aangespeeld. Zijn voorzet werd door Yannick Leeftink snoeihard ingeschoten maar werd geblokt met een corner tot resultaat. Na deze corner kon Kai uit de draai schieten maar de bal ging voorlangs.

In de 13e minuut werd Hoeve Vooruit voor de eerste keer gevaarlijk. Na een prima opening van de linksback op de rechtsbuiten werd een opkomende middenvelder ingespeeld welke een schot kon lossen. Deze werd echter met de voet gered door Koen Eekhout.

Hierna was Kai weer gevaarlijk na een goede aanval via Jeroen Heuten (Heutje), Yannick en Jordy.

Zijn schot na een individuele actie ging over. De keeper van Hoeve moest de aanval hierop goed redding brengen na een inzet van Diego.

De linkshalf van Hoeve kon tussendoor nog een schot lossen maar dat ging voorlangs.

In de 30e minuut veroverde Enes Orgulu goed de bal. Hij speelde Kai op rechts aan die 2 man in hun “16” uitspeelde. Zijn schot werd weer goed gered door de keeper. De hieruit voortkomende cornerbal werd door Jordy over gekopt.

In de 32e minuut was de verdiende goal wel een feit. Jarno Derking speelde Kai diep aan in de ruimte. Met een lob schoot Kai de bal op de lat maar de rebound was voor Jordy die de 1-0 goed binnenschoot. Een paar minuten later was het Heutje die een aanval goed onderschepte. Hij speelde Diego aan die na een individuele actie besloot te schieten. De keeper had hier veel moeite mee maar redde in 2 keer. In de 38e minuut werd Kai op rechts diep gespeeld en alleen voor de keeper draaide Kai de bal in de verre hoek raak, 2-0 wat tevens de ruststand was.

Na de rust werd Arno Katera direct gezocht. Na een 1-2-tje met Jordy schoot Arno welke via een verdediger tot corner werd verwerkt. Hoeve Vooruit kwam eruit in de 43e minuut maar de voorzet en de daaropvolgende kopbal was te zacht en een makkelijke prooi voor Koen.

In de 46e minuut was Arno weer gevaarlijk. Een afvallende bal nam hij volley maar schoot tegen een verdediger aan. Enes schoot uit een goede positie nog een keer over waarna Hoeve Vooruit de aanval erop gevaarlijk on worden. Een schot ging uiteindelijk naast.

Een paar kleine kansjes voor Hector werden niet benut. In de 56e minuut werd een vlagsignaal genegeerd door de goed leidende scheidsrechter waarna Hoeve Vooruit vanaf links op goal kon schieten. De bal werd door Koen eruit getikt maar voor de voeten van een Hoeve Vooruit speler die onberispelijk de 2-1 binnen schoot.

3 minuten later, in de 59e minuut werd Arno diep gespeeld door Heutje. Ook hier werd een vlagsignaal genegeerd en Arno omspeelde de keeper en scoorde de 3-1.

Vanaf de aftrap zocht Hoeve Vooruit de aanval en na een lang durende scrimmage kort voor de goal van Koen kon Hector uiteindelijk opruiming houden.

Hierna kreeg Hoeve enkele kansjes maar Hector betere maar o.a. Bas Snijders, Mike v.d. Vlag en Jordy kwamen helaas niet tot scoren. Ook Mark Stoelhorst werd nog even in de spits gezet maar kon ook niet tot scoren komen zodat de eindstand 3-1 werd.

Een goed en mooi seizoen werd met een overwinning afgesloten.

Hector JO17-1 behaalde uit 22 wedstrijden 33 punten met een doelsaldo van +13 (57-44)

Een prima resultaat in een zwaardere competitie dan vorig jaar waarin Hector JO17-1 het volgende behaalde:      uit 20 wedstrijden 19 punten met een doelsaldo van -18 (33-51)

Als ploeg en individueel is deze groep enorm gegroeid. Vooral na de winterstop zijn er enkele prima wedstrijden neergezet.

Tevens hebben er al 2 spelers een basis debuut gemaakt bij het 1e in de competitie en meerdere als invaller of in oefenwedstrijden bij het 1e. een team in ontwikkeling dus.

The Man of The Match vandaag:        Mark Stoelhorst en Jeroen Heuten