Hector JO17-1 sleept gelijkspel uit het vuur!

Hector speelde vandaag zijn eerste competitiewedstrijd na de winterstop, uit tegen Excelsior’31 JO17-2 waarbij Excelsior als eerste ploeg voor gevaar stichtte. Een aanval werd afgestopt d.m.v. een corner die vervolgens niets opleverde.
Hierna ging het over en weer waarbij voor Hector Kai Grievink bijna in scorende positie kwam na een diepe bal van Koen Eekhout. Goed verdedigend werk van een Excelsior speler voorkwam erger voor hen. De aanval erop moest Bas Snijders goed verdedigend werk opknappen in het eigen strafschopgebied. De aanval daarop was het na balverovering van Heutje (Jeroen Heuten) Arno Katera die werd aangespeeld en hij vervolgens Kai aanspeelde die door de zeer goed spelende laatste man van Excelsior op het laatste nippertje werd tegengehouden. Na een prima pass van Yannick Leeftink op Kai werd Bas aangespeeld. Hij kwam van links naar binnen maar zijn schot ging naast.
Jordy Leeftink onderschepte nog een keer prima een counter van Excelsior maar in de 15e minuut was het wel raak voor de gastheren. Een wel heel gemakkelijk gegeven vrije trap werd hard en laag voorgezet welke door Yannick in de eigen goal werd gewerkt, 1-0. Hector hanteerde veel te veel de lange bal in deze fase en werd daardoor niet gevaarlijk.
De toch wel warrig fluitende scheidsrechter haalde het bloed onder de nagels bij de Hector spelers vandaan en dat leverde ook een domme gele kaart op. In deze fase met een man minder speelde Hector zelfs beter en kreeg Kai een enorme kans. Door een goede actie van Arno werd hij alleen voor de keeper gezet maar oog in oog met hem redde de keeper voortreffelijk en een corner was het resultaat die evenwel niets opleverde. Een cornerbal later werd door de sterk spelende Enes Orgülü direct ingeschoten maar verdween helaas net langs de verkeerde kant van de paal. Excelsior kreeg ook nog enkele kansjes maar Koen stond veelal goed opgesteld en kon zo meer verijdelen zodat er met een 1-0 stand de kleedkamers werd opgezocht.

Hector veranderde in de rust de speelwijze om de achterstand recht te zetten maar het was Excelsior dat de eerste kans kreeg in de 2e helft. Na gevaarlijk balverlies net voor de verdediging moest Koen handelend optreden waardoor de bal werd naast getikt. Enes veroverde in de 43e minuut de bal op het middenveld en stuurde Arno diep. Hij werd afgestopt d.m.v. een cornerbal die niets opleverde. Vier minuten later hetzelfde en ook deze corner leverde niets op. Er was meer druk van Hector maar door een onachtzaamheid in de verdediging kon een Excelsior speler een heerlijke steekpass afgeven en zette een medespeler alleen voor Koen die hier geen redding kon brengen. 2-0
Hector gaf zich niet gewonnen. Kai werd aangespeeld door Bas maar het lobje van Kai was te zacht en kon door de keeper worden gepakt. Even later kwam Bas net een teenlengte te kort om een vrije trap van Diego Roes binnen te tikken. In de 55e minuut was het weer een aanval van Hector waarbij Excelsior onder vuur werd genomen. Schoten van Kai en Enes werden geblokt en vervolgens na een cornerbal het schot van Yannick ook. In de 58e minuut werd Arno gewisseld voor Ibrahim Yalcin van B2.
Een paar omzettingen in de voorhoede bracht Excelsior blijkbaar ietwat van slag want na balverovering van Enes werd Bas aangespeeld die een minuut na de wissel de aansluittreffer kon maken na een individuele actie. 2-1.
Excelsior kwam er ook echt wel een paar keer gevaarlijk uit maar de defensie met Mark Stoelhorst en Jordi Alink aan de zijkanten en centraal Yannick en Heutje voorkwamen erger. In de 70e minuut was het Bas die net naast schoot. Jordi speelde Kai aan en na een individuele actie werd zijn schot geblokt. Na het inbrengen van de 2e B2 speler Koen Peterman werd er 1 op 1 achterin gespeeld en met 4 spitsen getracht de gelijkmaker te forceren.
Heutje gaf in de 77e minuut een diepe bal waarbij het centrale duo van Excelsior elkaar in de weg liep en Bas vrije doorgang kreeg naar de goal. Het goudhaantje benutte deze mogelijkheid zodat het onwaarschijnlijke toch bewaarheid werd en 2-2 op het scorebord zette. Hector wou nog meer. Het trok ten aanval en een cornerbal in de 79e minuut moest worden weggegeven door de Excelsior verdediging. Maar deze mocht niet meer worden genomen door de leidsman.
In een voetbaltechnisch gezien geen goede wedstrijd werd uiteindelijk wel een verdiend punt weggesleept door Hector na een 2-0 achterstand.

Man of The Match was vandaag:        Enes Orgülü