Hector JO17-1: prima tussenbalans!

Hector JO17-1 speelde zijn laatste wedstrijd voor de winterstop thuis tegen Excelsior’31 JO17-1.
Het begin was een open wedstrijd waarbij Excelsior direct ten aanval trok en de verdediging van Hector een corner weg moest geven die niets opleverde. In de 3e minuut was er een vrije trap vanaf rechts. Jarno Derking zette goed voor en Lars Kimmels kon bij de 2e paal inkoppen. Helaas was deze inzet te zacht en een prooi voor de keeper. Drie minuten later werd er een goede aanval door Hector opgezet. Jarno speelde Kai Grievink aan die Bas Snijders met een steekpass bediende. Zijn schot ging helaas naast.
Er ontspon zich meer en meer een middenveld wedstrijd. In de 15e minuut was er weer een goede aanval over links tussen Kai en Bas. De keeper van Excelsior redde goed hierbij. Excelsior nam hierna iets meer het initiatief maar echt gevaarlijk werden ze niet. Schoten gingen naast en Yannick kopte een gevaarlijke voorzet nog weg maar Koen Eekhout kreeg geen moeilijke bal tot dat moment.
In de 27e minuut was Kai dichtbij een treffer na een vrije trap van Yannick, maar de keeper kon de bal net tot corner verwerken. Na een vrije trap tegen op onze linksbuiten positie schakelde Excelsior goed om en was Hector even niet bij de les. Via de linksbuiten werd de spits ingespeeld die goed wegdraaide en in de verre hoek de 0-1 scoorde.
Drie minuten later was Hector dicht bij de gelijkmaker. Na een voorzet van Jarno kopte Bas vrij voor de goal over. In de 39e minuut werd Diego Roes diep gespeeld door Koen. De Excelsior verdediging moest een corner weggeven die door Lars werd naast gekopt. Er werd met een 0-1 ruststand gerust.

Na de rust was het Excelsior dat direct weer in de aanval ging. Hector moest even alle zeilen bijzetten en na een corner van Excelsior werd de bal over gekopt. In de 48e minuut was daar het eerste wapenfeit van Hector na de rust. Via rechts werd Jarno ingespeeld en na een individuele actie werd zijn schot met links door de keeper gepareerd. Na 50 minuten spelen poogde Jarno via een vrije trap de gelijkmaker te forceren maar zijn vrije trap ging naast. Hector bouwde de druk op en Excelsior kwam er af en toe moeizaam uit. Een rebound werd door Yannick naast geschoten. Na een steekpass van Jordy Leeftink op Kai lobde Kai de bal over de goal. Na een vrije trap werd een schot van Mike van der Vlag geblokt en was uiteindelijk voor de keeper.
Maar het harde werken werd uiteindelijk beloond. Door zoveel druk uit te oefenen leed Excelsior weer balverlies. Via de linkerkant ging de aanval van Hector het 16 meter gebied in. Nadat Jarno op goede wijze werd gestopt kwam de bal voor de voeten bij Bas. Door een overtreding werd zijn individuele actie gestopt wat dus een strafschop opleverde. Deze werd door Yannick onberispelijk ingeschoten, 1-1.
Hector ging nog wel op jacht naar meer maar dat zat er niet meer in zodat deze wedstrijd gelijk eindigde.
De tussenbalans kan worden opgemaakt na deze laatste wedstrijd voor de winterstop. Van de 12 gespeelde wedstrijden werden er 6 gewonnen, 1x gelijk gespeeld en 5x verloren. Dit levert een 4e plaats op dit moment op. (er hebben teams minder wedstrijden gespeeld en kunnen er nog overheen)

1. Markelo JO17-1               12-18                           Excelsior’31 JO17-2                  12-17
  2. Hoeve Vooruit JO17-1    11-27                           Twenthe JO17-1                         12-14
  3. Witkampers JO17-1        11-25                           Enter Vooruit JO17-1                11-11