Hector JO17-1 blijft ongeslagen!

De 2e competitiewedstrijd toog Hector JO17-1 naar Haaksbergen om tegen de plaatselijke V.V. Haaksbergen te spelen. Dit team had de seizoen opening ook winnend afgesloten en begon direct de aanval te zoeken na de aftrap. Een corner tegen was het gevolg hiervan en de afvallige bal hieruit werd over geschoten. In de 4e minuut moest Kayin Geubel handelend optreden na een vrije trap. Uiteindelijk werd het weer een corner die nu wel effect had en de 1-0 werd binnengeschoten.

Hector kwam er mondjesmaat uit en werd gevaarlijk nadat Ibrahim de keeper te ver voor de goal zag staan. Zijn schot ging echter naast. Zo ook een afstandsschot van Joey miste doel.

Haaksbergen had het betere van het spel maar echt goed uitgespeelde mogelijkheden kregen ze ook niet. En werden ze gevaarlijk dan was Kayin zeer attent aan het keepen.

Na een 25-tal minuten kwam Hector iets meer in de aanval. Joey Winkel kon op een gegeven moment net niet een vrije trap van Mitchel Laarhuis binnentikken. Ibrahim Yalcin speelde zich goed vrij maar zijn schot werd geblokt. Dylan Dennenberg schoot goed in met links maar dat schot werd geblokt.

Haaksbergen kreeg tussendoor weer mogelijkheden om goede aanvallen op te zetten maar gelukkig waren ze voorin wat onnauwkeurig en Pepijn Wending en Mitchel haalden centraal ook veel weg.

In de 29e minuut speelde Mitchel Joey aan in de diepte. Hij kapte zijn man uit en schoot met rechts goed de 1-1 binnen. Direct vanaf de aftrap moest Kayin weer zijn talenten bewijzen. Een schot kon hij tot corner verwerken. Deze leverde niets op voor Haaksbergen maar Hector counterde snel hierop.

Ibrahim trok van links naar binnen en in 2x wist hij toch te scoren in de 32e minuut.

Hierna was het Haaksbergen weer die de meeste aanvallen opzette. Een prima schot belandde nog op de lat. Kayin bracht weer een keer prima redding op een schot vanaf de “16”.

Een vrije trap van Haaksbergen ging net naast maar gescoord werd er niet meer voor de rust zodat er met een 1-2 (fortuinlijke) tussenstand de kleedkamers werden opgezocht.

Na de rust waren het in het begin vooral afstandsschoten waarmee de doelmannen werden bestookt.

In de 47e minuut was er een goede aanval van Hector. Berthil Schabbink speelde Dylan aan.

Diens voorzet kon net worden weggekopt door een Haaksbergen verdediger.

Twee minuten later had Hector wederom een engeltje op de lat want een vrije trap ging via de lat over.

Weer 2 minuten later werd er een goed schot gelost dat door Kayin niet onder controle kon worden gehouden maar goed, rustig verdedigend werk van Jorn voorkwam erger.

Haaksbergen kreeg hierna enkele cornerballen die gelukkig geen gevaar opleverde.

Na 67 minuten zette Hector een goede aanval op met Siem Stevens, Berthil, Siem op Joey die de verkeerde keuze maakte door niet door te lopen met de bal maar te schieten. Helaas ging het schot over. Haaksbergen zocht de aanval weer op en Kayin moest wederom handelend optreden met een prima redding. In de 70e minuut speelde Pepijn Joey goed in. Zijn voorzet belande bij Berthil die de opkomende Jaron Meijer bediende. Zijn schot ging naast.

Nadat eerst Haaksbergen een counter in petto had was het Hector dat tegen counterde. Joey werd aangespeeld op links en hij vond Berthil op de 11 meter. Berthil gebruikte goed zijn lichaam, speelde zich vrij en alleen voor de keeper maakte hij koelbloedig de 1-3.

Vanaf de aftrap was Haaksbergen gelijk weer gevaarlijk. Maar het schot ging naast.

Het leek een 1-3 eindstand te worden maar balverlies van Jaron leidde een gevaarlijke situatie in waaruit zelfs via de kluts werd gescoord door Haaksbergen.

Deze goal viel al in blessuretijd. Hector trapte nog af waarna het fluitsignaal klonk voor einde wedstrijd. Een “gestolen” overwinning?

Maar met 6 punten uit 2 wedstrijden heeft Hector JO17-1 een goede start gemaakt.

Zaterdag 7 oktober speelt Hector JO17-1 thuis tegen Twenthe JO17-2. Aanvang 14.30 uur.

The Man of The Match vandaag:        Kayin Geubel.