Hector JO15-1 kent goede start in het nieuwe seizoen.

Een nieuw voetbalseizoen is aangebroken. Na een lange vakantieperiode heeft het Hector C1 team (JO15-1)  het voetbal weer opgepakt. Na de eerste trainingen waar met name de conditie weer op peil moest worden gebracht, wachtten dan de echte testcases voor het team: de eerste bekerwedstrijden van het seizoen. Enter Vooruit, Deto en ABS zaten in de poule bij Hector en komen allen uit in de 2e klasse. Dus ideale tegenstanders om te kijken waar het team staat in de aanloop naar de competitie die 23 september van start gaat. Ten opzichte van vorig jaar is het team van Hector iets gewijzigd.  Enkelen zijn overgegaan naar de JO17 en een paar jongens die vorig seizoen nog in de JO13 zaten zijn erbij gekomen. Van vv Twenthe Is Kjeld erbij gekomen die het team compleet maakte.

Enter was de 1e tegenstander die met 4-1 werd aan de kant werd gezet. Gezien het aantal kansen had het wel 7-1 of 8-1 moeten worden, maar de scherpte miste nog bij het afwerken. Ook in de 2e wedstrijd  bij Deto was Hector de betere ploeg met veel kansen. Toch kwamen ze met 3-1 achter door allerlei slordigheidjes.

Maar in deze wedstrijd hebben ze veerkracht en karakter getoond, want ze kwamen heel knap terug tot 3-3 wat daar ook de eindstand was.

De laatste wedstrijd tegen ABS was er noodgedwongen een zonder wissels. En dan zal je het net zien, want na een kwartier kon Raul wegens een blessure niet meer voetballen en moest er met 10 man worden doorgespeeld.

Ondanks dat waren ze ook in deze wedstrijd de overheersende ploeg en met een overtuigende 8-2 overwinning werd de laatste poulewedstrijd afgesloten.

Omdat de enige overgebleven concurrent Deto nog 2 wedstrijden moet spelen is op dit moment nog niet bekend of Hector door is in de beker. Dat is dus nog even afwachten.

Maar met deze resultaten kunnen ze vol vertrouwen de competitie in en hebben ze laten zien dat ze prima mee kunnen komen in de 2e klasse.

Zaterdag is vv Twenthe de 1e tegenstander in de competitie. Succes mannen!