Hector JO15-1 begint competitie met ruime zege!

De eerste competitiewedstrijd voor Hector J015-1 in 2017 was een thuiswedstrijd tegen DEC J015-1. Heel toevallig was de laatste wedstrijd voor de winterstop in december ook Hector – DEC en nu dus de eerste wedstrijd na de winterstop troffen ze elkaar weer.  De uitslag toen was overigens 4-1 in het voordeel van Hector.
Maar dat wil niet zeggen dat vandaag dan wel even makkelijk zou worden gewonnen. Integendeel, DEC is een ploeg waarbij je altijd scherp en alert moet blijven, want foutjes worden zo afgestraft door hen. Julian en Tom van de D1 waren opgeroepen als extra versterking voor het team van Hector.
Na 5 minuten waarin er wat afwachtend werd gespeeld, kwam Hector goed in hun spel. Er werd prima gecombineerd op het middenveld en telkens werden de aanvallers gezocht om de eerste goal te forceren. Na een minuut of 10 kwam die er dan ook. Silas speelde de bal met een mooie lobpass naar Berthil die beheerst afrondde.
Hector bleef goed voetballen en dat vertaalde zich naar een mooie 2-0. Koen kwam door op rechts en kreeg de bal perfect voor op een inlopende Berthil die zijn 2e goal van vandaag maakte.
Hector bleef goed voetballen in de 1e helft en op een paar speldenprikjes na aan DEC kant, werd zonder veel problemen met een 2-0 voorsprong de rust bereikt.

De 2e helft begon wat stroever aan Hectorzijde. DEC gaf zich niet zomaar gewonnen en kreeg zelfs een paar goeie kansen. Gelukkig voor Hector kon DEC deze kansen niet afmaken. Ook Ruben had hier een aandeel in, want met een mooie redding na een bijna niet te missen kans, hield hij voor zijn team de nul.
Na een minuut of 10 kreeg Hector weer meer grip op het spel. De combinaties werden weer gezocht en ze vonden weer de weg naar voren. Dat werd beloond; Chris kreeg de bal aangespeeld, omspeelde knap een man en scoorde op een fraaie wijze de 3-0.
Die derde goal werkte bevrijdend, want vanaf toen is Hector eigenlijk niet meer in gevaar geweest. Sterker nog, het creëerde zelf de een na de andere kans.
De vierde goal hing dus in de lucht en die viel uiteindelijk ook. Raul kwam 1 op 1 voor de keeper, omspeelde hem en schoot de bal tegen de touwen.
Zelfs dat was nog niet genoeg, want later werd ook de 5-0 nog gescoord. Na een prachtige aanval was het Koen die precies op maat kon voorgeven op Berthil, die zijn 3e goal van vandaag binnenschoot.  De wedstrijd werd uitgespeeld zonder dat er verder nog goals vielen. De overwinning was een feit en zeer verdiend. Veel goals gemaakt en de nul gehouden in de eerste wedstrijd is een lekkere opsteker voor het team. Een betere start kun je je niet wensen en dat smaakt naar meer. Op naar de volgende wedstrijd.