Hector JO13-2 davert door in de beker!

Na 4 overwinningen achter elkaar in de competitie waren de verwachtingen voor de bekerstrijd hoog gespannen bij Hector JO13-2. Tegenstander op de zonnige zaterdagmorgen was SVZW JO13-3.
Het team was compleet, ook leider Gerfo kon weer aanwezig zijn. Coach Astrid stuurde een uitgebalanceerd team het veld op voor deze belangrijke wedstrijd.
Keeper Simon is in de loop van het seizoen een rots in de branding geworden en de nieuwelingen Thijs en Furkan hebben inmiddels laten zien goed mee te kunnen in het team.
Voeg daarbij de inbreng van Lucas en Hansje in het hart de verdediging, ondersteund door Justin en Rick aan de zijkanten en je hebt een prima verdediging staan.
Op het middenveld zijn Bram, Sam, Levi en Jeroen een prima stel en voor komt het gevaar van topscorer Devin en voorbereider Jip.
Vanaf het begin was het duidelijk wie de sterkste ploeg was op het veld. Want met leuke aanvallen dwong Hector de tegenstander al snel in de verdediging.
Twee “beste stuurlui” die aan de kant stonden zeiden al snel tegen elkaar: deze wedstrijd gaan ze zeker winnen.
Halverwege de eerste helft was het Jip die in een kort tijdsbestek twee keer op doel schoot, waarbij de bal bij de tweede poging via de kluts voor de voeten kwam van Devin en die deed wat een spits moet doen: scoren! De ruststand kwam met 1-0, Hector kreeg nog wat kansen maar ook SVZW kwam een aantal malen gevaarlijk voor het doel van Simon.

In de tweede helft hetzelfde beeld. En weer was het Jip die op rechts doorbrak, de bal prima voorzette waarna natuurlijk Devin de voet tegen de bal kreeg. 2-0! De 3-0 was ook erg fraai: uit een combinatie op links kwam de bal via Devin bij Bram die met een droog maar bekeken schot in de hoek de 3-0 maakte.
Hector kreeg nog een uitgelezen kans op de 4-0 via een penalty die door Rick was afgedwongen. Hij passeerde in het strafschopgebied enkele tegenstanders en die lieten dat niet op zich zitten. Rick ging plat en de bal op 11 meter. Hans zette zich achter de bal, schoot hard in maar de SVZW keeper redde prima! Maar toch, de wedstrijd was gespeeld en dat SVZW uiteindelijk nog de eer redde met de 3-1 was alleen voor de statistieken.
Hecor JO13-2 heeft nu de kwart finales in het bekertoernooi bereikt en er komen in het voorjaar hopelijk nog meer van dit soort leuke wedstrijden.