Hector JO13-1 wint ook tweede Hofderby.

De tweede wedstrijd van deze competitie was ook de tweede Hofderby voor Hector JO13-1. De eerste werd met 2-0 gewonnen van Markelo JO13-2.
Dit keer was Twenthe JO13-2 de tegenstander. In de najaarscompetitie hadden beide teams ook al tegen elkaar gespeeld en toen werd het 0-0, waarbij Hector een groot aantal kansen om zeep had gebracht! Dat mocht nu niet weer gebeuren.
Zonder Julian Knol, die op weg naar de wedstrijd een ongelukje had gehad met de fiets, werd er afgetrapt. Het team werd aangevuld met Daan, Devin en Chris. In de eerste helft ging de strijd redelijk gelijk op, al moet gezegd dat Hector meer in de aanval was. Kansjes waren er voor Hector, maar het duurde tot de 17e minuut voordat er gescoord werd. Na een leuke aanval van Hector kon Devin de bal net niet in de goal krijgen, maar hij reageerde snel om de afgeslagen bal alsnog uit de draai in te schieten! 1-0 voor Hector! Een echte spitsengoal.
Tijdens een fair duel om de bal raakte even later één van de Twenthe spelers geblesseerd. Hij ging van het veld en bleek na onderzoek in het ziekenhuis een scheurtje in zijn enkel te hebben. Hij zit nu in het gips. Namens heel HectorJO13-1 het beste gewenst.

In de tweede helft was Hector duidelijk sterker. Na een prachtige combinatie tussen Kars, Julian en Chris schoot de laatste de bal onberispelijk langs de goede Twenthe keeper. De wedstrijd werd nog even weer spannend toen door een onachtzaamheid in de overigens goed spelende Hector defensie Twenthe de 2-1 kon scoren. Maar nog geen twee minuten later stuurde Julian Nick weg op rechts en die passeerde de Twenthe keeper met een prachtig lobje en zette de 3-1 eindstand op het bord. Over de gehele wedstrijd gezien een meer dan verdiende overwinning voor Hector.
Complimenten voor de drie invallers, waarvan Chris en Devin scoorden en Daan als een ervaren routinier de rechtsbackplaats invulde.