Hector JO13-1 werkt aan het doelsaldo.

Kijkend naar de stand op de ranglijst zou de wedstrijd van Hector JO13-1 tegen Holten JO13-2 gewonnen moeten worden. Maar ja, dat is theorie, de praktijk moest het uitwijzen!
Damy en Julian K. waren weliswaar terug van blessures, maar zekerheidshalve waren ook Silas en Chris van de partij. Vanaf het begin was Hector de bovenliggende partij, met goed voetbal werd Holten onder druk gezet. In de 12e minuut was het Silas die een fraaie solo bekroonde met de 1-0. Hector kreeg de nodige kansen, maar een verdedigingsfoutje in de groen witte achterhoede gaf Holten kans de 1-1 te scoren.
Nou mag dat best een keer, want die achterhoede is wel erg solide dit voorjaarsseizoen. Coen heeft over de hele wedstrijd genomen nauwelijks een moeilijke bal gehad, wat een verdienste mag worden genoemd van de laatste linie bestaande uit Kenai, Tom, Tygo en Timo. Maar ook Chris liet zien dat hij een voortreffelijke linksback is!
Het middenveld met Kars, de twee Juliannen en Silas kon zich heerlijk uitleven en dat hield in dat er veel kansen kwamen voor onze spitsen Nick, Damy en Luuk. Na goed voorbereidend werk van Damy scoorde Nick de 2-1 en in de laatste minuut van de eerste helft was het omgekeerde het geval: Nick bediende Damy en die maakte met een echte Damy goal (een lobje ) de 3-1.
Coach Jan zei in de rust dat zodra we kans zouden zien de 4-1 te maken, dat dan de wedstrijd beslist zou zijn. Al in de 31e minuut werd een pass van Damy door Silas goed ingeschat en stond die 4-1 al op het scorebord.
En toen kwam het grote hoekschopmoment van Hector JO13-1. Al heel veel hoekschoppen heeft Kars dit seizoen genomen en daar waren veel fraaie exemplaren bij. Maar nog niet één keer wist één van zijn medespelers hier uit te scoren. Maar nu wel. In de 32e, 40e en 41e minuut nam Kars weer drie fraaie hoekschoppen om vervolgens te zien dat Julian S. en Nick (twee keer zelfs) hieruit scoorden! Stand dus 7-1.
Uit een pass van Nick scoorde Luuk vervolgens de 8-1, waarna Holten nog een keer wist te scoren. Het was Luuk die na goed werk van Damy de 9-2 eindstand op het scorebord zette.
Hector JO13-1 blijft zodoende ongeslagen, de volgende wedstrijd gaat op 15 april tegen SVVN. Op papier een wedstrijd die gewonnen moet worden.
En dan moet het gebeuren. De laatste wedstrijden van Hector gaan tegen twee andere nog ongeslagen teams, Victoria’28 en DEC’10. Eén van deze drie teams zal kampioen gaan worden…..