Hector JO13-1 soort weer en wint!

Na twee wedstrijden waarin niet werd gescoord, werd het hoog tijd voor de boys van Hector JO13-1 om het net weer eens te laten bollen.Daarom werd voor de wedstrijd tegen Markelo JO13-2 een kleine tactische variant bedacht door de leiding: Nick ging naar rechtsbuiten en Damy kwam op zijn oude stekkie: spits.
In het eerste kwartier werd er goed gevoetbald. Op rechts konden Kenai, Kars en Nick elkaar vaak vinden. Zoals Julian S. en Luuk dat ook deden op links. Dat leverde ook enkele kleine kansjes op. Maar in de 16e minuut was het raak: een fraai pas van Julian S. ging net over de laatste man van Markelo, werd goed opgepikt door Damy en vanaf de rand van de zestien lobde hij de bal over de keeper heen het doel in. Een technisch hoogstandje!
Markelo kreeg ook wel enkele kansen, maar over het algemeen hadden Tom, Tygo en hun secondanten Lars en Timo de tegenstander aardig in hun greep. En natuurlijk is daar altijd nog Coen. Meer hoeven we daarover niet te zeggen!Uit een fraai pass van Timo kwam de bal in de 25e minuut bij Nick en die ging met de bal aan de haal. Na enig gepingel schoot hij de bal fraai in de bovenhoek, 2-0!
In de tweede helft verscheen Markelo op het middenveld met een invaller die liet zien dat hij goed kon voetballen. En Hector werd terug gedrukt. Het wachten was op een tegendoelpunt en dat kwam er ook in de 15e minuut. En zo werd het laatste kwartiertje nog behoorlijk spannend.
De redding van de dag kwam op naam van Coen, die een tegen zijn broer Nick aangeschoten bal met een uiterste krachtsinspanning nog net met de voet wist te keren! In de allerlaatste minuut nog een laatste vrije trap op de rand van de 16 meter voor Markelo, maar die ging er niet in.
Blijdschap dus bij Hector toen scheidsrechter Willem Megens het eindsignaal liet klinken! Er werd (eindelijk) weer gescoord en dat leverde toch maar mooi drie punten op.

Volgende week alweer de laatste wedstrijd van deze najaarscompetitie, uit naar Excelsior’31 JO13-3. Aanvang 8.30, vertrek al om 7.30. En dat op een vrije zaterdagmorgen……