Hector JO13-1 scoort en wint!

De wedstrijd van Hector JO13-1 tegen BWO JO13-3 was belangrijk voor de stand. Bij winst kon Hector wat meer afstand nemen van de onderste plaatsen waar het inmiddels is beland.

Met het volledige team kon worden aangetreden. Dat gaf coach Lars de mogelijkheid om sommige spelers ook op een andere plaats te laten spelen.
En vanaf het begin liet Hector zien dat het van plan was te winnen. Er werd redelijk goed gevoetbald en er kwamen kansen en kansjes. BWO was dan wel  de mindere maar dan nog, het blijft oppassen geblazen.
Dat was overigens wel toevertrouwd aan de achterhoede met Coen op goal, Jip op rechtsachter, Levi op linksachter en het sterke duo Tygo en Stef in het midden. Het middenveld met Kars, Daan, Sem M. en Joep zorgde voor flink wat aanvoer naar de voorhoede met Luuk, Timo, Damy en Sem K. Het duurde evenwel tot de 20e minuut voordat het eerste doelpunt kon worden genoteerd. Een afvallende bal werd door de attente Sem M. droog in de touwen geschoten. Met 1-0 brak ook de rust aan.

In de tweede helft kwam er wat meer dreiging van BWO en dat leidde tot de 1-1. Even was Hector aangeslagen en zag BWO bijna op 1-2 komen. Maar het werd toch 2-1 voor Hector en hoe! Een prachtige lange bal van Daan langs de linker zijlijn werd door Luuk goed opgepakt. Hij liep door tot de achterlijn, keek en speelde de bal op de goed vrijgelopen Damy. Die vervolgens koelbloedig de keeper van BWO passeerde. Het bleef een leuke wedstrijd met goed voetbal van Hector zijde. Sem K. kreeg op rechts de bal, passeerde een tegenstander en liep langs de achterlijn naar binnen. Hij bediende Luuk en die scoorde droog de 3-1!
Tien minuten voor het einde was er het debuut van Eyoul. Afkomstig uit Eritrea en wat je noemt een echt straatvoetballertje. Sinds kort traint Eyoul ook mee met Hector JO13-1, spelen doet hij nog in Hector JO11-1. Hij liet met enkele fraaie acties zien wat hij kan. Fysiek komt hij nog tekort, maar dat gaat in de loop van dit seizoen zeker veranderen. We zullen nog veel van hem gaan zien.
Door de overwinning op BWO is Hector JO13-1 nu weer in de middenmoot terecht gekomen.

De eerstvolgende wedstrijden gaan tegen de nummers 2 en 3 van onze poule, dus we kunnen onze borst natmaken!