Hector JO13-1 ongeslagen op de huifkar.

Kampioen waren we al, maar het was wel onze bedoeling om ook de laatste wedstrijd tegen DEC’10 JO13-1 tot een goed einde te brengen. Ongeslagen blijven en het liefst met de volle buit, 27 punten uit 9 wedstrijden.
Er werd desondanks niet goed begonnen aan de wedstrijd en al in de eerste twee minuten kreeg DEC een paar grote kansen. DEC bleef sterker, kreeg meer kansen en het zag er naar uit dat het ongeslagen zijn niet kon worden gehaald. Maar toch krabbelde Hector na een minuut of 10 wat op en kwam er iets meer evenwicht in de wedstrijd.
In de 14e minuut nam Kars een hoekschop zoals hij dat het hele seizoen al deed: de bal kwam prima voor en Nick scoorde fraai. Dat was al de 7e hoekschop van Kars waaruit gescoord werd en daarvan nam Nick er 6 voor zijn rekening!
Maar DEC bleef sterker en scoorde nog voor de rust 3 keer, alle drie het gevolg van persoonlijke fouten in de anders zo sterke Hector achterhoede. Toch raakte Hector niet van slag en via een snelle counter liet Nick nog net voor rust de 3-2 aantekenen.
In de rust is er door coach Jan duidelijk gemaakt waar het aan schortte: de instelling! Dat moest beter de tweede helft. En het werd beter. Al na 5 minuten nam Coen een verre uittrap die precies in de loop van zijn snelle boer Nick terecht kwam. Nick liep door en scoorde beheerst de 3-3! Dat was al zijn derde hattrick in 9 wedstrijden!
In het verloop van de wedstrijd werd Hector sterker en kreeg nog de nodige kansen om met de overwinning naar huis te gaan. Maar met de 3-3 kon iedereen leven. Bovendien: we zijn dit seizoen ongeslagen gebleven met 25 punten uit 9 wedstrijden. En met de doelcijfers 32 voor en slechts 8 tegen.
Na de wedstrijd stond de huifkar al klaar en gingen het team en de leiders in triomftocht terug naar Goor. Met chauffeur John en discjockey Tim werd het een veilige maar rumoerige rit. Na een stop bij ’t Doesgoor werd een rondje Goor gemaakt, waarbij uiteraard de route langs onze zusterverenigingen leidde om vervolgens door het centrum van Goor te gaan.
De rit eindigde aan de Rozenstraat waar de rest van de middag groot feest werd gevierd door spelers, leiders en de ouders. Ook de jongens die in de loop van het seizoen hadden meegespeeld waren uitgenodigd. Waarbij het feest voor de jongens naast het smikkelen van de BBQ natuurlijk voor een belangrijk deel bestond uit….voetballen op het mooie grasveld.