Hector JO11-1: nog 2 finales!

Op een vroege en koude zaterdagmorgen stond de eerste van de drie finales op het programma. Dit duel ging tegen Rietmolen , de nummer drie van de ranglijst.

De spelers van SV Hector kwamen één voor één aan op het witte Doesgoor, dit omdat het flink gevroren had. Half 10, de tas met kleding werd in de kleedkamer gezet en het was tijd om het wedstrijdtenue aan te trekken.

Daarna was het tijd voor de wedstrijdbespreking; de jongens werd verteld waar ze moeten gaan staan in het veld, maar ook was de vraag van de trainer wat ze op die positie moeten doen. En dat de jongens goed zijn met de mond bleek wel , in theorie hadden de spelers het allemaal goed , nu in de praktijk nog.

Onder leiding van Sem werd er een goede warming-up gedaan en dat was zeker wel nodig met de frisse omstandigheden van deze ochtend. Na tien minuten floot de scheidsrechter de aanvoerders van beide teams bij elkaar voor een kort praatje, daarna kon de wedstrijd beginnen.

Hector begon goed aan de wedstrijd en de tegenstander werd direct onder druk gezet. Na al wat kleine kansen gemist te hebben en cornerballen waar niks uit kwam, kon het doelpunt niet lang op zich laten wachten. En dat klopte want na weer goed samenspel tussen de spelers kreeg Sem de bal, hij zag Bram vrijstaan en die kreeg een niet te missen kans, en gelukkig ging de bal er onberispelijk in.
De ban was gebroken en de spelers van Hector gingen op jacht naar meer doelpunten, en dat lukte. Na goede combinaties en zeer goed samenspel liepen de jongens voor de rust uit naar een 5-0 voorsprong.
Dit door doelpunten van:
-Sem K
-Sem M
-Daan
-Stef .

In de rust werd er door de trainer Gerrit een compliment gemaakt voor het goede spel in de eerste helft. Misschien had de begeleiding te vroeg gejuicht om het spel, want na goede 5 minuten waarin Quinten het net wist te vinden, zakte het spel naar een zeer bedenkelijk niveau.
De spelers dachten er veel makkelijk over en na fout op fout kon het inmiddels strijdvaardige Rietmolen terugkomen tot 6-3.
Hadden de jongens hun zenuwen toch niet onder controle door de komst van de goedheiligman? Dit is de vraag waar niemand een antwoord op heeft. Gelukkig herpakte Hector zich, ze lieten Rietmolen niet dichterbij komen en scoorden zelf nog wel een doelpunt.
De eindstand is uiteindelijk 7-3 in het voordeel van Hector, een verdiende overwinning.

Volgende week uit naar sportpark Heeckeren waar  GFC dan de tegenstander is. Deze wedstrijd begint om 9:00 .