Hector JO11-1 naar bekerfinale!

Zaterdagmorgen 22 april verzamelden Timo, Stef, Daan, Yasin, Sem K., Quinten, Joep, Sem M. en Bram zich bij Hector om te vertrekken voor de halve finale om de beker in en tegen Hengelo. Na het ongeslagen kampioenschap in de derde klasse in de najaarscompetitie was de JO11-1 de voorjaarscompetitie in de tweede klasse moeizaam begonnen. Na 1 winstpartij, 2 gelijke spelen en 4 nederlagen kwam de alles of niets wedstrijd om een finaleplek in de beker. De leiders hebben nogal wat moeite om het team te doordringen van het feit dat er ook verdedigd moet worden. Voetballen kunnen ze wel, er wordt veel en vaak gescoord, maar ze krijgen ook heel veel doelpunten tegen. Ook deze spannende wedstrijd was hierop geen uitzondering. Hector begon de wedstrijd goed en trok meteen ten aanval en er kwamen ook kansen, maar bij de eerste tegenaanval was het al raak. De aanvaller van Hengelo mocht de bal vrij aannemen, kon zo doorlopen en wist Timo in het doel eenvoudig te passeren. De Hector jongens toonden echter karakter en pakten het meteen weer goed op. Na twee mooie bijna identieke aanvallen werd Yasin aan de rechterkant vrijgespeeld en hij scoorde twee prima doelpunten. Toch wist Hengelo voor rust nog weer tegen te scoren doordat we vergaten het duel aan te gaan. Tijdens de rust was iedereen het er over eens dat deze wedstrijd niet verloren zou mogen gaan, want voetballend was Hector de veel betere ploeg. In het begin van de tweede helft ging het nog redelijk gelijk op en na zo’n 10 minuten spelen stond er nog steeds een gelijke stand op het bord 3 tegen 3. Het derde doelpunt van Hector werd op prima wijze gescoord door Sem Kel. Hierna lieten de Hector spelers zien over de betere conditie te beschikken. Sem Minkjan maakte met een geweldig doelpunt de 3-4 en Joep scoorde vlak voor tijd na een prima individuele actie de 3-5. Hiermee was de finale bereikt.