Hector en Markelo delen de punten in “Herikerbergderby”

Hector was in de 1e helft de betere ploeg. De snelle en goed spelende Unal Kel werd voortdurend gezocht en gevonden. In de 25e minuut was er een steekpass van Joost Minkjan op Unal Kel en die omspeelde de Markelo doelman van der Sluis. Vervolgens werd Kel neer gehaald en de strafschop werd gegeven maar tot ongeloof van alles en iedereen kon de Markelo doelman met geel blijven staan. Het was de eerste in een lange rij van discutabele beslissingen. Marinus Wolters schoot de bal perfect in en zette Hector op voorsprong. Na slecht wegwerken van een bal uit de Hector verdediging kwam Markelo vlak voor rust door Bas Schreurs op gelijke hoogte.

In de 2e helft kregen de toeschouwers een onvervalst potje vechtvoetbal voorgeschoteld. Markelo had de hele wedstrijd al veel overtredingen nodig maar nu ging Hector ook mee in een vreemd soort van “Boerenkoolvoetbal” . Van alle 22 spelers was het Wesley Zwoferink als enige die voetballend op de been bleef en zijn uitstekende vorm deze middag nog maar weer eens bevestigde. Een afgekeurd Markelo doelpunt vanwege buitenspel, een schot van Cristian Haverslag in het zijnet en een prachtige kopbal van Dennis ter Elst die maar net over ging, waren de hoogtepunten in deze slechte 2e helft. Beide ploegen waren te angstig om te verliezen en de vele overtredingen ontsierden het spel. Een handsbal van een Markelo verdediger binnen de 16 meter werd door scheidsrechter Harmsen uit Denekamp ook nog maar even over het hoofd gezien en Hector werd dus ook nog een zuivere strafschop onthouden. De scheidsrechter deelde in de malaise maar ook zo’n man kan natuurlijk net als de spelers ook een keer een slechte dag hebben. Het laatste fluitsignaal was een zegen voor beide ploegen en in het bijzonder voor de scheidsrechter. Allebei de ploegen een punt en dat was nog het meest waardevolle van deze middag. Hector speelt aanstaande zondag een thuiswedstrijd tegen BSC Unisson dat ook op 13 punten staat dus op papier een gelijkwaardige tegenstander. Aanvang van deze wedstrijd is om 14.00 uur.

Pupil van de Week is dan Keano Toren uit Hector JO9-2.

De foto’s bij dit verslag zijn gemaakt door Jeroen van Vliet.

dsc_6473 dsc_6477 dsc_6501 dsc_6507 dsc_6607 dsc_6623 dsc_6659 dsc_6685 dsc_6700