Goed herstel Hector door verdiend gelijk spel in Lonneker.

Na de zware nederlaag van de vorige week tegen Avanti in Glanerbrug heeft Hector zich goed hersteld in de uitwedstrijd tegen LSV Lonneker. Het was een aftastend begin van beide kanten. Hector was iets feller in de duels en dat was al een 100% verbetering ten aanzien van de vorige week. Er kwam ook een aantal kleine mogelijkheden, maar Hector was net niet accuraat genoeg in de afwerking.
In de 2e helft werd het pas een echte wedstrijd. Hector nam het initiatief en zette LSV onder druk. In de 56e minuut viel echter de goal aan de andere kant door slecht uitverdedigen van Hector zijde. De ploeg van Mark Dijkstra was niet onder de indruk en direct er na werd een doelpunt van Unal Kel afgekeurd vanwege buitenspel. Een zeer discutabele beslissing van de scheidsrechter, zeker als je later de videobeelden terug kijkt. In de 59e minuut viel dan toch de verdiende gelijkmaker door een mooie actie van Cristian Haverslag die op de punt van de 16 meter een paar man uitkapte en prachtig inschoot. De laatste 20 minuten moest Hector met 10 man verder want Menno de Leeuw kreeg een rode kaart wegens het onderuit halen van een doorgebroken speler.
In de slotfase trof Marinus Wolters nog een keer de lat en vlak voor tijd mocht Hector nog een keer van geluk spreken want LSV trof na een schot de onderkant van de lat en de bal sprong voor de groen-witten aan de goede kant het veld weer in. Al met al in de tweede helft een vermakelijke wedstrijd. Door als collectief te voetballen bleef het bij een gelijkspel en dat was zeker na het onterechte afgekeurde doelpunt van Hector niet meer dan verdiend.

img-20160918-wa0004