Gehavend Hector JO17-1 wint verdiend.

Vandaag toog Hector JO17-1 af naar Lochem om tegen de plaatselijke sportclub Lochem JO17-2 te spelen. Met veel afwezigen door blessures startte Hector met Jordy Leeftink op goal en B2 speler Ibrahim Yalcin in de basis.

Al in de 3e minuut kreeg Ibrahim een mogelijkheid nadat Arno Katera goed langs zijn tegenstander was gekomen. Zijn lage voorzet werd door Ibrahim helaas niet goed geraakt en de bal was voor de keeper. Lars Kimmels was in de 8e minuut bijna degene die de openingstreffer maakte maar zijn schot met links vanaf 16 meter ging net naast. Ook Arno zijn schot na een goede ingooi van Diego Roes ging net naast.
Het was in de 12e minuut dat Lochem voor het eerst wat deed maar het schotje dat werd afgeleverd ging naast. Hierna was het weer Hector dat de kansen kreeg maar een schot van Diego ging naast, een schot van Lars werd goed tot corner verwerkt door de keeper, een schot van Enes Orgülü was een prooi voor de keeper, zo ook een schot van Lars. In de 37e minuut leek het er op dat Hector zou scoren maar de kopgoal van Lars werd afgekeurd wegens duwen. Tussendoor had Lochem nog een schietkans maar deze ging over. Gescoord werd er niet voor de rust zodat met 0-0 de kleedkamer werd opgezocht.

Na de rust kreeg Lochem de eerste mogelijkheid nadat Diego balverlies had geleden. Invalkeeper Jordy redde prima. In de 49e minuut was er een goede actie van Kai Grievink. De keeper redde in eerste instantie maar Arno was attent en kon de verdiende 0-1 aantekenen. Vijf minuten later kon een Lochem speler koppen maar deze kopte over. In de 57 minuut was het verkeerd uitverdedigen van Diego wat aan de basis stond van de gelijkmaker van Lochem, 1-1. Hierna kreeg Lochem nog een mogelijkheid maar de paal bracht redding. Het was in de 65e minuut dat er weer gescoord werd. Kai loste een schot vanaf 25 meter dat in de bovenhoek belandde, 1-2. Twee minuten later, in de 67e minuut, was er de genadeklap voor Lochem. Na een goede actie van Kai redde de keeper maar de rebound werd door Arno binnengewerkt en zorgde voor de 1-3. Diego had nog een schietkans maar die was voor de keeper.

Hector behaalde met een zeer krappe selectie een verdiende overwinning uit bij Lochem JO17-2.

The Man of The Match vandaag:

Jordy Leeftink